تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر کرمانشاه به دلیل اختلاف اعضا جهت تشکیل کمیسیون ها بدون هیچگونه خروجی و مصوبه ای به پایان رسید
کد خبر: ۹۳۶۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲ 31 January 2021

 

دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر کرمانشاه بدون خروجی به اتمام رسید! / تشدید اختلاف اعضا به دلیل عدم تشکیل کمیسیون ها

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر کرمانشاه در حالی با حضور تمامی اعضا تشکیل شد که خروجی و مصوبه ای نداشت.

در ابتدا غلامرضا امیری تشکیل جلسه روز گذشته را غیر قانونی و برگزاری سایر جلسات را منوط به تشکیل کمیسیون ها عنوان کرد.

رسول آزادی نیز  با تاکید بر این موضوع خاطر نشان کرد: اعضا امروز هم قصد حضور نداشتند.

وی خطاب به طیب حیدری رئیس شورای شهر گفت: شما هر موضوع دیکته شده ای را عملیاتی می کنید. باید کمیسیون ها را تشکیل دهید و جلسات را دو هفته یکبار به تعویق نیندازید.

اکثریت اعضا بر این موضوع تاکید داشتند که در ابتدا علت غیبت ها، سپس تشکیل کمیسیون ها و سرانجام روال عادی جلسه انجام شود.

سید حجت اله موسوی اجاق از دیگر مخالفین و منتقدین به تشکیل جلسه روز گذشته بر لزوم تشکیل کمیسیون ها جهتِ وجاهت قانونی جلسه امروز تاکید کرد.

طیب حیدری در پاسخ به اعتراضات مکرر اعضا عنوان کرد: ١٢ ساعت جلسه هیئت رئیسه برگزار شده است، بحث کمیسیون ها باید در مورخه پانزدهم بهمن تعیین تکلیف شود.

وی افزود: موضوع تشکیل کمیسیون ها در دستور کار جلسه امروز نیست، بنابراین طرح و بررسی آن غیر قانونی و مطابق با دستور کار از پیش تعیین شده، امروز باید "تعرفه دفترچه عوارض محله 1400" مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای شهر اضافه کرد: بر اساس قانون غیبت اعضا در جلسه روز گذشته را به شور می گذاریم و موجه یا عدم موجه بودن حضورشان را به فرمانداری اعلام می کنیم، این کار علی رغم میل باطنی ام و برای اجرای عدالت و نثر صحیح قانون انجام می شود.

در ادامه سید پیمان موسوی نیز در دفاع از لزوم بررسی دستور کار جلسه عنوان کرد: کمیسیون ها به هر دلیلی تشکیل نشده اما بر اساس قانون، دستور جلسات رسمی شورا باید از طرف هیئت رئیسه تهیه و یک هفته پیش از تشکیل جلسه در اختیار اعضا قرار گیرد و ملزم هستیم مطابق قانون پیش برویم.

سالار احمد زاده نیز با تاکید بر اینکه خدمت به مردم هدف اصلی از حضور اعضا است، بیان داشت: اگر رأی شورا ناقص تر از رأی هیئت رئیسه باشد، هر کمیسیونی هم رای دهد در صورتی که در صحن علنی رأی نیاورد، نافذ محسوب نمی شود.

در نهایت بررسی غیبت اعضا در جلسات قانونی به بحث گذاشته شد تا موجه یا عدم موجه بودن آن تعیین گردد.و علی رغم اصرار های مکرر حیدری مبنی بر توجه به دستور کار، اعضا اجازه اجرای روال عادی جلسه را ندادند. به نظر می رسد اختلافات جزئی و ریشه دار همچنین طرح مواد قانونی صرفا برای دامن زدن به این اختلافات ادامه دار است.

در نهایت حیدری جلسه را ترک و احسانی به عنوان رئیس با وجود اصرار مکرر و طرح دستور کار با اعتراض شدید سید حجت اله موسوی اجاق و سایر اعضا مواجه شد و جلسه بدون مصوبه خاتمه یافت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار