سید اصغر صفوی در گفتگو با تابناک:
مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان اسلام آباد غرب از بهره برداری پروژه شیان شامل اصلاح و خط انتقال به طول ٣٠ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ٢۵٠ میلیون تومان در سال ١۴٠٠ خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 26 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ،طی گزارشات مردمی که از شهرستان اسلام آباد غرب به خبرگزاری تابناک ارسال شده برآن شدیم جهت بررسی و پاسخ به گزارشات واصله به شهرستان و اداره مربوطه سفر کنیم.سید اصغر صفوی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به بحث یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری در سال ۱۳۹۹، ما به سطح خدمات رسانی در سطح شهرستان رسیدیم که ابتدا کار‌های مفید و قابل توجهی در این زمینه انجام شده است، از جمله این فعالیت‌ها پروژه وحدت که شامل انتقال آب در مجتمع فرخ خانی به روستا‌های وحدت و دارخان با هشت کیلومتر لوله گذاری و ساخت چاهک و ایستگاه پمپاژ است. 

وی افزود: اصلاح و خط انتقال به طول ۳۰ کیلومتر شامل آبرسانی مجتمع شیان، در بردارنده روستا‌های شیان، قباد شیان، ملک خطابی، میر عزیزی، تازه آباد طالقان، کت کتی و تجر اکبر می‌باشد، مبلغ اعتبار آن ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است که کل عملکرد پروژه ۲۰ کیلومتر، ساخت مخزن ۵۰۰ متر مکعب و جمعیت تحت پوشش ۴۴۰۰ نفر و سال بهره برداری آن ۱۴۰۰ می‌باشد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اسلام آباد غرب تصریح کرد: پروژه بعدی شهر حمیل و روستا‌ها است که با ایجاد دو کیلومتر خط انتقال، ارتباط بین مخازن ۱۰۰۰ متر مکعبی جدید به شبکه مجتمع حمیل شامل روستا‌های گردنگاه قوچمی، تازه آباد، برده گرد سلیمی، گراوند، گاوروانی، قوچمی نامدار شهر حمیل می‌باشد.پروژه آبرسانی به روستای چالابک نیز حدود ۱۳ کیلومتر است که ۵ کیلومتر از آن امسال انجام شده و مابقی شامل ۸ کیلومتر در سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.

این مسئول یادآور شد: پروژه آبرسانی تراب نیز شامل ۲۰ روستا است که از محل اعتبارات ملی در دست اجرا می‌باشد، پروژه مخزن ۲ هزار مترمکعبی اسلام آباد غرب که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد و اعتبار آن از محل تنش‌های آبی وزارت نیرو است.

صفوی تاکید کرد: اصلاح شبکه توزیع آب شهر اسلام آباد غرب و روستا‌ها در سال ۹۹ به طول ۹ کیلومتر است، اصلاح شبکه جمع آوری فاضلاب نیز به طول ۵ کیلومتر است، پروژه حفر چاه مجتمع مومه‌ای به عمق ۱۵۰ متر نیز در سال ۹۹ اجرا شده است. اقدام بعدی شرکت آب و فاضلاب، رفع شکستگی‌های آب در سطح شهر و روستا است که به طور متوسط ۲۰۰ مورد در ماه و همچنین حدود ۱۲۰ مورد رفع حوادث فاضلاب در ماه داشتیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار