معاون بازآفرینی راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: از ۱۰ هزار و ۴۰۰ کرمانشاهی واجد شرایط طرح ملی مسکن ۷ هزار نفر با پرداخت وجه لازم، متقاضی نهایی طرح اقدام ملی در استان شناخته می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 24 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،عبدالرضا غفوری امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت طرح ملی مسکن در استان، اظهار داشت: بیش از ۴۱ هزار کرمانشاهی طی سه مرحله در طرح ملی مسکن نام‌نویسی کردند که بعد از پالایش ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر واجدالشرایط تشخیص داده شدند.

وی ادامه داد: بعد از اطلاع‌رسانی ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر از این متقاضیان واجدالشرایط اولیه در فرصت زمانی اعلام شده به ادارات راه و شهرسازی و یا بنیاد مسکن به عنوان متولی طرح اقدام ملی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر مراجعه کردند.

معاون بازآفرینی راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده به بانک عامل (مسکن) معرفی بابت افتتاح حساب و واریز وجه اولیه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان معرفی شدند تا از همان بانک تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت کنند و مابقی سهم آورده را در مراحل بعدی پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: ۷ هزار نفر از این تعداد اقدام به واریز وجه کرده‌اند که متقاضی نهایی طرح اقدام ملی در استان معرفی می‌شوند، ۵ هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد هم در شهر کرمانشاه و الباقی در سایر شهرستان‌ها هستند که متولی آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

غفوری از تامین زمین‌های مورد نیاز این طرح خبر داد و گفت: عملیات اجرایی در بعضی از شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر شروع شده و در شهر کرمانشاه نیز برای نزدیک به ۲ هزار واحد عملیات ساخت اعم از مطالعات طراحی و مباحث آماده‌سازی زمین انجام شده است.

وی سهم استان کرمانشاه از طرح ملی مسکن را ۱۲ هزار مسکن عنوان کرد و افزود: ۳ هزار واحد از این تعداد سهم شهروندان عادی و مابقی هم به کارکنان دولت و نیرو‌های مسلح می‌رسد.

معاون بازآفرینی راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مرحله نخست قرار است یک‌هزار و ۷۰۰ واحد مسکن ملی در کرمانشاه و به همین تعداد هم در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، پاوه، تازه‌آباد، جوانرود، روانسر، سنقر، صحنه، قصرشیرین، گیلانغرب و کنگاور ساخته می‌شود.

وی در خصوص مراحل بعدی ثبت‌نام مسکن ملی، گفت: استان کرمانشاه تا کنون در سه مرحله ثبت‌نام کرده است، سیاست راه و شهرسازی بر این است که ثبت‌نام بیشتر در مناطقی باشد که تاکنون ثبت‌نام انجام نشده است، بنابراین فعلا اولیت ثبت‌نامی برای استان وجود ندارد در صورت اعلام هر گونه بخشنامه از سوی وزارتخانه برای کسانی که خود را واجدالشرایط طرح ملی مسکن می‌دانند از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار