هوشنگ بازوند:
استاندار کرمانشاه گفت: یکی از چالش‌های مهم ما زیرساخت مرز‌های کرمانشاه است که در صورت حل آن می‌توانیم میزان صادرات از آن را به حدود ۴ میلیارد دلار افزایش دهیم.
کد خبر: ۹۳۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 07 January 2021

زیرساخت مرز‌ها یکی از چالش‌های مهم پیش روی استان است

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند در نشست شورای اداری استان با حضور آیت الله رییسی، ضمن قدردانی از تمامی حضار و تسلیت رحلت عالم ربانی آیت الله مصباح یزدی، از اقدام ریاست قوه قضاییه در سند تحول قضایی در گام دوم انقلاب قدردانی کرد و اظهار داشت: محوریت قرار دادن این سند تحول قضایی با رویکرد مبارزه با فساد وتحقق کارآمدی در سند تحول قضایی بسیار مفید است


وی در خصوص سیمای استان و اقدامات انجام گرفته و مشکلات آن گفت: کرمانشاه ۲ میلیون جمعیت با ترکیب سنی، شیعه و اهل حق دارد که صمیمانه کنار هم زندگی می‌کنند، کرمانشاه در ۸ سال دفاع مقدس خوش درخشید، اما از قافله توسعه عقب ماند و،  چون مرکزیت جنگ بود نتوانست از زیرساخت‌های لازم به خوبی بهره ببرد و یک عقب ماندگی نسبت به سایر استان‌ها داشته، در سال ۹۵ نرخ بیکاری استان به اوج خود و ۲۲ درصد می‌رسد و در سال ۹۶ به ۲۱ و ۶ دهم درصد می‌رسد که نهایتا سندی تحت عنوان سند اشتغال، آمایش و اقتصاد مقاومتی تهیه کردیم و با تلاش‌ها جلوی رشد نرخ بیکاری را در استان گرفتیم گرچه سالیانه ۷۵۰۰ نفر جویای کار وارد بازار کار می‌شوند.


استاندار کرمانشاه ادامه داد: از ریاست محترم دادگستری و همکارانشان که در بحث بیکاری به ما کمک کردند قدردانی می‌کنم. مورد بعدی بحران زلزله در سال ۹۶ است که ۹ شهرستان و ۱۹۰۰ روستا را تحت تاثیر قرار داد این زلزله توانست یک انسجام ملی را در کشور به وجود بیاورد و حضور مردم و نهاد‌های مردمی تاثیر زیادی داشت. این زلزله ۱۱ هزار میلیارد تومان زیان داشت، اکنون ۹۸ درصد از بازساری‌ها انجام شده و به اتمام رسیده است، این زلزله یکی از مشکلات بزرگی بود که با همت و تلاش جهوری اسلامی به اتمام رسید.


این مسئول در ادامه افزود: موضوع مرز یکی از فرصت‌های بسیار خوب است که د کرمانشاه از مرز ۳ میلیارد دلار صادرات داریم، همچنین مرز پرویز خان در دوران کرونا تعطیل نشد. در بحث کرونا هم سه پیک پشت سر هم داشتیم در پیک اول میانگین یک نفر فوتی و دوم ۵ نفر و در پیک سوم حدود ۱۷ نفر در شبانه روز کشته داشتیم. در پیک اواخر آبان به ازای هر یک ساعت یک نفر فوتی داشتیم در حال حاضر بعضی روز‌ها فوتی صفر و برخی روز‌ها بر اثر پی سی آر ۱ نفر است.
همچنین برای ۱۵۰۰ تخت برنامه ریزی کردیم و امروز تنها حدود ۱۴۹ نفر بستری کرونایی داریم که اگر مردم رعایت کنند و مشکلی نداشته باشیم در این مدت حدود ۷۰ تخت آی سی یو اضافه کردیم و در حال حاضر اکثر شهرستان‌ها زرد هستند؛ و در بحث مرز‌های استان
چالش ما در زیرساخت‌های مرز‌ها است که در حال حاضر حدود ۳ میلیارد دلار صادرات داریم و در صورت حل مشکلات مربوط به زیرساخت‌ها صادرات مان را  تا ۴ میلیارد دلار افزایش دهیم.

 

 

وی در ادامه به بیان درخواست های خود از رئیس محترم قوه قضائیه پرداخت و گفت: مرزنشینان استان حدود 85 هزار نفر هستند، متاسفانه سرمایه گذاری نهادهای مختلف خیلی کم صورت گرفته و منجر به بیماری و بحث کولبری می شود، علی رغم اینکه دولت مصوبه تحت عنوان توسعه شرق و غرب دارد و مشوق هایی برای آن در نظر گرفته اما اجرایی نشده است، در بحث زلزله تا 2 سال مطابق قانون می توانیم وام ها را امهال کنیم، مردم تقاضای امهال یک سال دیگر دارند، از شما درخواست می کنیم این موضوع را در جلسه اجلاس سران مطرح کنید.


وی افزود: در بحث تسهیلات از منابع داخلی استان حدود 3500 میلیارد تومان بابت خانه های تخریب شده پرداخت کردیم، 2300 میلیارد تومان هم امهال کرده ایم حدود 5 و نیم تا 6 هزار میلیارد تومان منابع داخلی استان گرفتار زلزله است که به سیستم بر نمی گردد انتظار داریم منابع بانک های استان غنی شود.

 

بازوند تاکید کرد: بحث منطقه آزاد قصر شیرین می تواند عقب ماندگی دفاع مقدس راجبرانکند، بحث راه آهن غرب کشور به این دلیل مه پروژه ملی است تا اسلام آباد رفته و برای ادامه حرکت نیازمند تعیین تکلیف از سوی حاکمیت است، قطار شهری هم بسیار مشکل شده حدود 1000 میلیارد تومان بودجه می خواهد گیشنهاد می دهیم از منابع بانکی به عنوان قرض در اخبار استان قرار گیرد.
12 سد هم در استان داریم که حدود 1500 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل می خواهند.

 

در حال تکمیل ....

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار