با همه هشدارهایی که ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عدم شرکت در چنین مراسم‌هایی داده است اما باز هم مشاهده می‌شود که ورودی آرامستان ها آکنده از جمعیت و خودروهایی است که برای مشایعت متوفیان به این مکان آمده اند.
کد خبر: ۹۲۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵ 04 January 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از رسوم خوب و برخاسته از عاطفه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در همه ادوار تاریخ شرکت جمعی در مراسم‌های شادی و عزاست که به خصوص در مراسم‌های عزا و تشییع و تدفین با حضور گسترده مردم و به صورت دسته‌ای و طایفه‌ای مرهمی بر درد و غم صاحبان عزا بوده است.

این رسم خوب که در نزد مردمان لر زبان در همه نقاط زاگرس از دیرباز وجود داشته در این روزهای سخت کرونایی به دلیل هجمه ویروس مرگبار به مانند گذشته تجویز نمی‌شود و دست اندرکاران بهداشت و درمان بارها و بارها از مردم خواسته اند تا در چنین مراسماتی شرکت نکنند و به صورت محدود برگزار شود.

اما متاسفاته این دستورالعمل بهداشتی چندان از سوی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد جدی گرفته نشده و آمارها نشان می‌دهد که اگر مردم در چنین مراسم هایی شرکت نمی کردند درصد فوتی‌های کرونایی از این که هست نیز کمتر بود.

به گزارش فارس با همه هشدارهایی که ستاد کرونای استان در خصوص عدم شرکت در چنین مراسم‌هایی داده است اما باز هم مشاهده می‌شود که ورودی آرامستان ها آکنده از جمعیت و خودروهایی است که برای مشایعت متوفیان به این مکان آمده اند.

هر چند در ستاد کرونا بارها مصوب شده که خودروهای پارک شده در محدوده آرامستان‌ها جریمه شوند اما در ساعاتی از روز که گذری به آرامستان ها داریم شاهد پارک خودروهایی هستیم که بدون دغدغه در این مکان حضور یافته‌اند.

با این تفاسیر و با پیش بینی پیک جدید کرونا که ممکن است از یک ماه دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد را در نوردد باید از مسوولان استان پرسید که چه تدبیری برای برخورد با این مشکل دارند. / فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار