امام جمعه نظرآباد:
امام جمعه نظرآباد گفت: حماسه بزرگ و به یادماندنی ۹ دی میثاق ملت با ولایت بود.
کد خبر: ۹۲۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 29 December 2020

بصیرت بهترین موضع در برابر فتنه‌گران است

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید سجاد موسوی با اشاره به حماسه نهم دی ماه اظهار کرد: حماسه بزرگ و به یادماندنی ۹ دی که میثاق ملت با ولایت بود، امسال در ایام سالروز شهادت حضرت زهرا (س) رنگ و بوی فاطمی دارد.

وی افزود: این بانوی مکرّمه نخستین شهیده راه امامت و ولایت بود، چراکه هم از شخص امیرالمؤمنین (ع) و هم از شخصیت ایشان یعنی امامت دفاع کردند.

مُشتبه‌سازی حق و باطل که یکی از ویژگی‌های مهم فتنه است

امام جمعه نظرآباد بیان کرد: در سال ۸۸ فتنه بزرگی به وجود آمد و با مُشتبه‌سازی حق و باطل که یکی از ویژگی‌های مهم فتنه است، برخی از افراد دچار خطا و تردید شدند، چراکه فتنه‌گران با استخدام چهره‌های موجّه و مقبول اجتماعی و دینی تلاش کردند که امور باطل را حق جلوه دهند.

وی ادامه داد: با اتفاقی که در ایام محرم اُفتاد به نمادهای دینی، مقدسات و ارزش‌ها توهین مستقیم شد، مردم با بصیرت ولایی که داشتند به صحنه آمدند و در روز ۹ دی نشان دادند که اجازه نمی‌دهند، هیچ اَحد و ناسی به ارزش‌های دینی و مقدسات تعدّی، تجاوز و توهین کند.

موسوی با اشاره به اینکه نهم دی ماه یک حماسه ماندگار و به فرموده مقام معظم رهبری یوم‌الله است، تصریح کرد: ما در رابطه با ۹ دی وظایفی به عهده داریم که مهم‌ترین آن گرامیداشت این روز و یادآوری این روز بسیار مهم است و تحت هیچ شرایطی نباید اجازه داد، ۹ دی‌ها فراموش شود.

وی با اشاره به نکته حائز اهمیت درباره این مهم، گفت: حماسه نهم دی ماه به ما یادآوری می‌کند که در برابر فتنه‌گران باید اعلام موضع کرد، چراکه باید صریح، روشن و شفاف در برابر فتنه گران موضع گرفت.

امام جمعه نظرآباد با بیان اینکه فتنه اختصاص به ۹ دی سال ۸۸ نداشت و این فتنه همیشه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: فتنه گران سعی می‌کنند با استفاده از اشخاص موجّه کار خودشان را پیش ببرند و اخیراً هم با مصاحبه‌ای که از طریق آقای امجد اتفاق اُفتاد، متأسفانه باز به دنبال یک فتنه جدید هستند و از یک تروریست به عنوان شهید یاد می‌کنند و می‌خواهند جای شهید و جلّاد را عوض کنند و از ولی زمان می‌خواهند که توبه کند.

وی با بیان اینکه فتنه گران در طول تاریخ یک ویژگی مشترکی دارند و آن هم مقابله مستقیم با ولایت است، افزود: هدف قرار دادن شخص ولی در زمان ویژگی مشترک فتنه گران است چراکه در زمان پیامبر این‌گونه بود و در زمان حضرت علی (ع) هر جا فتنه‌ای اتفاق اُفتاده شخص حضرت امیرالمؤمنین (ع) و ولایت را هدف قرار دادند و در زمان ما هم این‌گونه است.

وی گفت: اگر می‌خواهیم فتنه و فتنه‌گران را بشناسیم باید بدانیم مهم‌ترین هدف آنها ضربه زدن شخص ولی فقیه و امام جامعه است، بهترین موضع در برابر فتنه‌گران حمایت از ولی فقیه و بصیرت نسبت به زمان و جامعه است.

موسوی در خصوص تشخیص حق از باطل در این بُرهه از زمان به جوانان توصیه کرد: تجربه تاریخی به ما نشان داده در حوادثی که پیش می‌آید، بهترین، روشن‌ترین و امن‌ترین پناهگاه برای انسان‌ها خصوصاً جوانان امام جامعه است، اگر ما نسبت به امام جامعه معرفت، شناخت، بصیرت و گوش فرمان باشیم، قطعاً در دنیا و آخرت سعادتمند هستیم.

وی با بیان اینکه این ایام مصادف است با اولین سالگرد اُسوه ایثار و شهادت حاج قاسم سلیمانی، متذکر شد: بخشی از وصیت‌نامه ایشان این است که امام خامنه‌ای را عزیز بدارید، عزیز یعنی شکست‌ناپذیر و تمام نگاه ما باید به دهان رهبر انقلاب باشد اگر این‌گونه باشد، در دنیا و آخرت عاقبت به خیر خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار