مسعود مردانی در گفتگو با تابناک:
فوق تخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با وجود اینکه آنتی بادی کرونا در بدن بهبود یافتگان کرونا تا ۶ ماه پس از ابتلا وجود دارد، اما رعایت موارد بهداشتی همچنان توصیه می‌شود.
کد خبر: ۹۲۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 27 December 2020

مسعود مردانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: ویروس کرونا اخیرا تغییر یا جهش خاصی نداشته، وضعیت این بیماری نسبتا بهبود یافته و با کاهش موارد مبتلایان و بستری ها مرگ و میر نیز کاهش یافته و بسیاری از بخش های مرتبط با کرونا رو به تعطیلی است.

وی افزود: با توجه به اینکه عمده ی افرادی که به این ویروس آلوده می شوند تا ۶ ماه آنتی بادی در بدنشان وجود دارد و ممکن است مجددا مبتلا نشوند اما باید طی این ۶ ماه نیز تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

فوق تخصص بیماری های عفونی و مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شهروندان باید توصیه ها و پروتکل های بهداشتی را همچنان ادامه دهند و چاره ای جز این نیست.

وی بیان داشت: واکسن کرونا به مهار بیماری کمک بیشتری خواهد کرد و با توجه به اینکه دارویی برای درمان این بیماری وجود ندارد، واکسن تنها راه ممکن برای جلوگیری از گسترش آن است که باید مانند تمام دنیا برای ساخت آن تلاش کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار