مدیرعامل شرکت گاز استان با هشدار افزایش مصرف گاز در نخستین روز‌های زمستان اعلام کرد در صورت ادامه روند فعلی، ناچار به قطع گاز برخی از صنایع استان و ضرر و زیان به این واحد‌ها خواهیم شد.
کد خبر: ۹۲۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ 23 December 2020

مدیرعامل شرکت گاز استان، مصرف این حامل انرژی را در بخش‌های مختلف در روز‌های ابتدایی زمستان سال گذشته روزانه ۴۵ میلیون ۸۸۰ هزار متر مکعب بیان کرد و گفت: این میزان مصرف امسال در مدت زمان مشابه با افزایش ۸ درصدی روزانه به حدود ۵۰ میلیون متر مکعب رسیده است.
سیدمصطفی علوی افزود: در پی افزایش مصرف گاز در نشست استانداری مقرر شد تیم روزانه به ادارات، مدارس و مساجد سرکشی و بر مصرف گاز این اماکن نظارت کند.
وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا در حال حاضر بیشتر مدارس و مساجد تعطیل است تاکید کرد: متولیان این واحد‌ها با قطع جریان گاز کمک به کاهش مصرف گاز کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از قطع تدریجی گاز در صنایع به منظور تامین گاز خانگی در استان هم خبر داد و گفت: در حال حاضر گاز مصرفی در کارخانجات سیمان به صورت تدریجی کم شده و این واحد‌ها نیز به دلیل آلودگی هوا نباید از سوخت‌های جایگزین نیز استفاده کنند.
سید مصطفی علوی با اشاره به شرایط سخت تامین گاز برای مشترکان در فصل سرد سال گفت: مشترکان باید برای بهره‌مندی همه بخش‌های استان از این نعمت الهی، الگوی مصرف را رعایت و گاز را در حد نیاز مصرف کنند.
وی با اشاره به در پیش بودن روز‌های سرد و افت ۵ درجه‌ای دما در روز‌های آینده و پیش بینی افزایش ۴ درصدی مصرف، از مردم و مشترکان گاز خواست تنها با خاموش کردن و یا کم کردن یک شعله از لوازم گاز سوز این شرکت را تامین گاز استان یاری کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیشترین مصرف کننده گاز را در بخش صنعت اعلام کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته فولاد مبارکه با مصرف ۹ میلیون متر مکعب گاز بیشترین مصرف را در استان ثبت کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار