اصلانی گفت: از ابتدای امسال بیش از ۳۹ تن مواد مخدر در فارس کشف شده که افزایش هشت درصدی نسبت به قبل داشته که نشان از انجام اقدامات اطلاعاتی موثر در این زمینه بوده است.
کد خبر: ۹۲۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 22 December 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «ناصر اصلانی»، در بازدید از مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب در معتادان موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر شیراز گفت: بازدید از این مرکز با هدف بررسی عملکرد نیروهای مقابله ای در استان فارس و اقدامات سال جاری در حوزه پیشگیری انجام شده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ادامه داد: این مرکز اقدامات خوبی انجام داده که قابل تحسین است و مشکلات موجود در این زمینه به صورت تخصصی بررسی خواهد شد و با سازمان ها نیز جلسات تخصصی برگزار می شود و ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان متولی مبارزه با مواد مخدر به رفع موانع خواهد پرداخت.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال بیش از 39 تن مواد مخدر در فارس کشف شده که افزایش هشت درصدی نسبت به قبل داشته که نشان از انجام اقدامات اطلاعاتی موثر در این زمینه بوده است.

اصلانی با اشاره به شمار معتادان متجاهر شناسایی شده در استان فارس بیان کرد: از ابتدای سال جاری یک هزار و 300 معتاد متجاهر شناسایی شده اند که در این مرکز و سایر مرکز تبصره 2 ذیل ماده 16 نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: اولویت اول ستاد مبارزه با مواد مخدر، انجام اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی و جلوگیری از گرایش افراد جدید به اعتیاد است و اجرای طرح «یاری گران زندگی» با اولویت آموزش و پرورش و تمام سازمان ها و نهادها با این هدف در نظر گرفته شده است.

اصلانی اضافه کرد: امیدواریم طی 2 سال آتی با اجرای این طرح در کشور و به ویژه استان فارس، شاهد کاهش اعتیاد در این استان باشیم.

وی تصریح کرد: شناسایی قاچاقچیان، اولویت دیگر این ستاد است و سامان دهی معتادان متجاهر به عنوان اقدام کوتاه مدت ستاد، اقدام سختی است زیرا درمان بسیار دشوار است و امیدواریم تمام مردم فارس در این طرح وارد شوند و امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه اجرایی شود که جهاد بزرگی است.

برچسب ها: کشف ، مواد مخدر ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار