مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های تیم مدیریتی دانشگاه، یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری با اعتباری نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال خریداری و تحویل بیمارستان امام خمینی (ره) سنقر شد.
کد خبر: ۹۲۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 19 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا دکتر تورج شیرزادیان افزود: با بهره برداری از این دستگاه در روزهای آینده، ظرفیت تولید اکسیژن در این بیمارستان به نزدیک هزار لیتر در دقیقه خواهد رسید و ان شالله نگرانی برای تامین اکسیژن بیماران این شهرستان نخواهیم داشت.

او گفت: با برنامه ریزی و پیگیری های حوزه های ذیربط دانشگاه، از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون، ۱۵ دستگاه اکسیژن ساز مرکزی، یک دستگاه مخزن اکسیژن مایع کرایوژنیک ۲۰ هزار لیتری، بیش از هزار سیلندر اکسیژن ۴۰ و ۵۰ لیتری و به همین تعداد فلومتر، مانومتر و سایر ملحقات این عنصر برای مراکز درمانی تابعه دانشگاه خریداری شده است.

شیرزادیان افزود: به لطف خداوند ما کمترین چالش تامین اکسیژن را حتی در اوج این همه گیری در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور داشته ایم، در حالی که بسیاری از دانشگاه ها و بیمارستان های کشور، در این خصوص با بحران مواجه شدند.

وی اظهار داشت: این عملکرد موثر با همکاری مشترک و همت جمعی مدیران دانشگاه؛ رییس و معاونین غذا و دارو، توسعه، درمان و مدیریت های تجهیزات پزشکی، بودجه و درمان دانشگاه محقق شده است.

۲۸۲ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با بستری شدن ۵۷ نفر و ترخیص ۶۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مربوط به ویروس کرونا به ۲۸۲ نفر رسید.

مهدی محمدی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر دیگر هم بر اثر ابتلا به کرونا در استان جان باختند که این فوتی ها شامل ۲ نفر در شهرستان کرمانشاه و در شهرستان های کنگاور و اسلام آبادغرب هم هرکدام یک نفر بوده است.

وی ادامه داد: با فوت این چهار نفر، مجموع جانباختگان مربوط به ویروس کرونا در استان کرمانشاه به هزار و ۳۹۸ نفر رسید.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ مورد بیمار مثبت بستری و ۱۹ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان شناسایی شدند.  

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار