ئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری شخصی که با راه‌اندازی صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار محتوا و رفتار منافی عفت در لایو اینستاگرام می‌کرد، خبر داد. ب
کد خبر: ۹۲۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 16 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر، علی کسانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا با رصد فضای سایبری، صفحه‌ای را در شبکه‌اجتماعی اینستاگرام شناسایی کردند که با الگو برداری از پیج‌های مبتذل غربی اقدام به انتشار محتوای غیراخلاقی برای مخاطبین کرده و آنان را به انجام اعمال خلاف عفت تشویق می‌کرد.

وی افزود: با بررسی کارشناسان سایبری، مشخص شد صاحب این صفحه ساکن استان کرمانشاه بوده و به صورت زنده با انجام اعمال منافی عفت، صدمات جبران‌ناپذیری به نوجوانان و جوانان وارد می‌کرده، با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی صاحب صفحه در دستور کار کاراگاهان پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه بیان کرد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان سایبری و هماهنگی مراجع قضائی متهم مورد شناسایی و دستگیر شد و در نهایت مدارک جرم به آزمایشگاه بررسی مدرک سایبری منتقل شد.

کسانی در ادامه با اشاره به اینکه متهم دلیل این کار خود را سرگرمی و کسب درآمد بیان کرده، هشدار داد: بر اساس ماده ۷۴۲ قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی محتویات مستهجن را منتشر یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد: نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان مثل فضای حقیقی امری طبیعی و الزامی است و خانواده‌ها باید با دوستی با فرزند خود و اختصاص وقت و توجه بیشتر، از آنان در این فضا مراقبت کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار