رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه گفت: به دنبال تربیت نیروهای خبره، پنجه کارآمد و کاربلد در مراکز این دانشگاه هستیم.
کد خبر: ۹۲۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 13 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک  کرمانشاه به نقل از  ایسنا،دکتر حسن شرفی در مراسم معارفه نو دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان که بصورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برگزار شد، این دانشگاه را دانشگاهی نسل سوم معرفی کرد و افزود: کارآفرینی و مهارت آموزی مهمترین اهدافی است که در این دانشگاه آن را دنبال می کنیم تا دانشجویان بتوانند پس از فراغت از تحصیل با مهارت هایی که آموخته اند کسب و کاری راه بیندازند و شغل مناسبی داشته باشند.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توسعه آموزش های مهارتی اشاره کرد و گفت: ما به علم احتیاج داریم، اما پنجه های کارآمد هم نیاز است، چراکه کار بدون علم کم اثر و علم بدون کار بی اثر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اضافه کرد: همچنین باتوجه به نامگذاری امسال با عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری می توان گفت که موتور محرکه تولید، علم و مهارت آموزی است.

وی با تاکید براینکه دانشگاه ها با علم و مهارت آموزی خود می توانند نقش مهمی در تصمیم گیری های استانی و منطقه ای داشته باشند، گفت: با تکیه بر توانایی های دانشگاه ها می توان بسیاری از نیازها و مشکلات جامعه را حل کرد.

شرفی اضافه کرد: در شرایط کنونی استان نیاز داریم تا ارتباط بیشتری بین صنعت و دانشگاه های استان برقرار شود و نقش دانشگاه بیش از هر زمان دیگری در حل مشکلات جامعه دیده شود.

وی تصریح کرد: تحریم های شدید ظالمانه و مشکلات اقتصادی فعلی ایجاب می کند تا رویکرد مسئولین و مدیران ارشد به سمت دانشگاه ها افزایش پیدا کند و با کمک گرفتن از خردی که در دانشگاه ها وجود دارد برای حل مشکلات صنعت و جامعه گام برداریم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه با تاکید براینکه این دانشگاه می تواند نقش مهمی در حل مشکلات استان ایفا کند، عنوان کرد: در دانشگاه علمی کاربردی تلاش می کنیم تا با توجه به مزیت ها و ظرفیت هایی که در استان داریم، رشته هایی را در این حوزه ها شناسایی و راه اندازی کنیم و با جذب دانشجو در این رشته نیروهای متخصص را طبق مزیت ها و ظرفیت هایی که داریم، تربیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال تربیت نیروهای خبره، پنجه کارآمد و کار بلد در تمام حوزه های فنی و مهندسی، اجتماعی، کشاورزی و... هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار