رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: باتوجه به ظرفیت‌های بالای استان در زمینه کشاورزی، تنها راه درمان معضل بیکاری کرمانشاه توسعه این بخش محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۲۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ 10 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه ، به نقل از ایرنا،نوربخش حاتمی روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی کرمانشاه که در نمازخانه این سازمان برگزار شد، اظهارداشت: در سال فعالیت دولت تدبیر و امید توانستیم ظرفیت ها و توانایی های بخش کشاورزی را در استان معرفی و حرف مشترکی در زمینه کشاورزی بین تصمیم سازان کرمانشاه ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه مسیر توسعه کرمانشاه تنها از مسیر کشاورزی عبور می‌کند، گفت: بدون شک حل معضل بیکاری استان از طریق استفاده از ظرفیت های بخش کشاورزی ممکن است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه اعلام کرد: امسال شاهد چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تن تولید در بخش کشاورزی کرمانشاه بودیم‌ که رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته داشت.
حاتمی با بیان اینکه در زمینه تولید زعفران اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، عنوان کرد: ظرفیت کشت زعفران کرمانشاه در سال های فعالیت دولت تدبیر و امید از ۷۸ هکتار به ۴۵۰ هکتار با تولید یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم رسیده است.
به گفته وی، چشم‌انداز سطح زیرکشت زعفران در کرمانشاه ۲‌ هزار هکتار است که در سال های آینده با برنامه های حمایتی دولتی محقق خواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه یکی از استان های غیرساحلی پیشرو در تولید آبزیان هستیم، گفت: برای استفاده از سدهای داریان و آزادی مجوزهای لازم‌ را گرفته ایم و به زودی ظرفیت تولید آبزیان کرمانشاه به ۳۰ هزار تن می رسد.
حاتمی افزود: در ابتدای سال ۹۸ کل سطح زیرکشت گلخانه های استان ۲۸ هکتار بود که امروز ۴۵ هکتار گلخانه فعال و در حال بهره برداری داریم.
وی با اشاره به تولید یک میلیون ۲۰۰ هزار تن تولید گوجه، سیب زمینی و پیاز در کرمانشاه گفت: در گدشته صنایعی برای بسته بندی و نگهداری این محصولات در استان نداشتیم اما امروز صنایع سردخانه‌ای و تبدیلی در زمینه تولید این محصولات در حال گسترش است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، این استان را پیشرو در تولید عسل عنوان کرد و گفت: میزان تولید تولید عسل در کرمانشاه از زنبورداری از چهار هزار و ۲۵۰ تن به پنج هزار و ۲۵۰ تن رسیده است.
حاتمی با بیان اینکه زنجیره ارزش افزوده زنبور عسل در کرمانشاه طراحی شده است، اظهارداشت: در راستای این زنجیره تاکنون هزار واحد ۵۰ کندویی زنبور عسل را ایجاد کرده‌ایم و مراحل تولید تا صادرات عسل را مدیریت می کنیم.
وی با بیان اینکه زنجیره تولید بوقلمون نیز در کرمانشاه ایجاد شده است، افزود: ۵۰۰ واحد تولید بوقلمون را با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه و اشتغال هزار نفر در روستاها ایجاد کردیم.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، امسال میزان تولید گوشت قرمز استان چهار هزار تن و گوشت مرغ ۱۰ هرار تن افزایش پیدا کرده است.

حاتمی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد نخود کشور در کرمانشاه تولید می شود، گفت: توانستیم با افزایش قیمت نخود به اقتصاد کشاورزان استان در این زمینه کمک و صنایع تبدیلی برای افزایش ارزش افزوده این محصول ایجاد کنیم.

وی در پایان صحبت های خود تصریح کرد که باید تلاش بسیاری کنیم تا کشاورزی کرمانشاه به جایگاه واقعی خود برسد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم نماینده پیشین ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه تودیع و حجت الاسلام محمد آفتابی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در این سازمان معارفه شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار