معاون فرهنگی شهرداری کرمانشاه از برگزاری سه رویداد مهم فرهنگی با عنوان‌های «بزرگ شهروندان کوچک کرمانشاهی»، مسابقه عکاسی «گلاریژان» و مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی» در شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 08 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،مهدی عبدالمالکی در خصوص رویدادهای فرهنگی شهر، اظهار داشت: فردا، چهارشنبه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برنامه‌ای در راستای کمک به زمینه‌سازی برای مسئولیت‌سازی کودکان برگزار خواهد شد.

«بزرگ شهروندان کوچک کرمانشاهی» آثار هنری خلق کنند

وی یکی از دغدغه‌های همیشگی سازمان فرهنگی شهرداری را در حوزه شهروندپروری عنوان کرد و افزود: یکی از زیربنایی‌ترین بحث‌ها برای شهروندپروری توجه به حوزه کودکان و نوجوانان است، لذا رفتاری که ما امروز در قالب پرورش کودکان و نوجوانان داریم، می‌تواند بر آینده فضای شهر و همه جوانب موضوع اثرگذار باشد.

معاون فرهنگی شهرداری کرمانشاه ادامه داد: بحث شهروندپروری را در سنین پایه ابتدایی شروع می‌کنیم که با توجه به شرایط کرونا در مراسمی با حضور شهردار و مدیر کل آموزش و پرورش از آن رونمایی و وارد نرم‌افزار شاد می‌شود.

وی اضافه کرد: این رویداد فرهنگی باعنوان «بزرگ شهروندان کوچک کرمانشاهی» رونمایی می‌شود که در آن کودکان با زبان نقاشی، انشا، خاطره‌نویسی و موضوعات دیگر مهمترین موضوعات شهری را در قالب یک اثر هنری خلق و به دبیرخانه ارسال می‌کنند.

کرمانشاه صاحب «فرهنگسرای تخصصی کودک» می‌شود

عبدالمالکی ادامه داد: در این مراسم از شخصیت عروسکی هم رونمایی خواهد شد که قرار است با تولید محتوا در نرم‌افزار شاد بارگذاری شود تا کمک کنیم فرزندان امروز بتوانند در آینده شهروندان متعهدتر و در واقع مسئولیت‌پذیرتر در شهر باشند.

وی اضافه کرد: برنامه‌های طراحی شده با استفاده از رویدادها و آموزش‌ها، شهر را به سمت دوستدار کودک پیش می‌برد و ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک فرهنگسرای تخصصی کودک در شهر کرمانشاه افتتاح خواهد شد.

زیبایی‌های آخرین پاییز قرن بلوار طاق‌بستان را به تصویر بکشید

وی از تمدید رویداد عکاسی «گلاریژان» تا آخر آذرماه خبر داد و گفت: این مسابقه برای به تصویر کشیدن زیبایی‌های آخرین پاییز قرن بلوار طاق‌بستان برگزار کردیم که به علت اینکه امسال خزان بلوار مقداری با تاخیر مواجه شد پایان زمان آن از 19 آذرماه به 30 همین ماه تمدید شده است.

عبدالمالکی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند هم در بحث حرفه‌ای هم موبایل مشارکت کنند و آثار خود را به جشنواره که تحت عنوان گلاویژان به سایت مجازی گهواره تمدن ارسال کنند.

مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی» به مناسبت اولین سالگرد سردار دل‌ها

وی به دیگر رویدادی فرهنگی در قالب کتابخوانی به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها سپهبد شهید سردار سلیمانی برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: این رویداد با عنوان «مکتب سلیمانی» نامگذاری شده که در قالب آن علاقمندان می‌توانند با مطالعه کتاب «سردار مقاومت، سردار ولایت» به سئوالات آن پاسخ دهند و از جوایز آن بهره‌مند شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار