معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت: میانگین بارش باران از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر تا ۱۷ آذر) به ۱۴۹ میلی‌متر رسیده است.
کد خبر: ۹۲۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 07 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،علی محمد زوراوند اظهار داشت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۸ میلی متر بود ۲۶ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی به سامانه بارشی اخیر نیز اشاره کرد و گفت: این سامانه در مدت زمان فعالیت خود ۱۲.۲ میلی متر بارندگی برای استان به همراه داشت و همه نقاط از آن بهره مند شد.

زوراوند، بیشترین مقدار بارش این سامانه را در شهر ماهیدشت با ۲۶ میلی متر ذکر کرد و گفت: گواور با ۲۰.۴ میلی متر و کرمانشاه با حدود ۱۹ میلی متر در رده های بعدی قرار گرفتند.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه، همچنین پاوه با حدود ۱۸۸ میلی متر بارندگی را پربارش ترین شهرستان استان در سال زراعی جاری معرفی کرد و گفت: کرند غرب با ۱۷۶ و جوانرود با ۱۷۳ میلی متر بارندگی دومین و سومین شهر پربارش استان بوده اند.

وی میانگین بارش های شهر کرمانشاه را نیز ۱۶۷.۴ میلی متر ذکر کرد و افزود: این مقدار بارش در مقایسه با سال گذشته که ۱۷۳.۷ میلی متر بود چهار درصد کاهش ولی در مقایسه با دوره بلندمدت ۶۳ درصد افزایش نشان می دهد.

زوراوند خاطرنشان کرد: هوای استان تا پایان هفته جاری عموماً صاف تا قسمتی ابری و برای فردا با مه صبحگاهی پیش بینی می شود.

این مقام مسوول در ادامه به کاهش یک تا ۲ درجه ای دمای شبانه نیز اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود برای امشب دمای هوای شهرهای اسلام آبادغرب، سنقروکلیایی، صحنه، کنگاور، گهواره، گواور، کرندغرب و کوزران به کمتر از صفر درجه برسد.

وی همچنین حداکثر دمای هوای امروز شهر کرمانشاه را ۱۱ درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: امشب نیز در سردترین حالت دما بین صفر تا یک درجه بالای صفر خواهد بود. ‌

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار