فرحناز محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:معلولین نیازمند ترحم افراد جامعه نیستند،بلکه نیازپند توجه ویژه برای شکوفایی استعدادهای خود هستند.
کد خبر: ۹۲۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 03 December 2020

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن گرامیداشت هفته جهانی افراد دارای معلولیت،اظهار کرد:۱۳ آذرماه مصادف با سوم دسامبر به عنوان روز جهانی معلولان نام‌گذاری شده و هرساله برنامه های مختلفی توسط بهزیستی به اجرا در می آید و امسال نیز این برنامه ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تاریخ ۱۳ لغایت ۱۹ آذرماه اجرایی خواهند شد.

وی افزود:فرد معلول به کسی گفته می‌شود که از نظر ذهنی و جسمی کم‌توان باشد و نقص عضو او در کارایی و عملکردش تاثیرگذار باشد و معلولیت افراد نیز در زمینه‌های مختلف ذهنی، جسمی حرکتی، اعصاب و روان، بینایی و شنوایی است.

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه هستند که بیشترین آنها را از معلولان جسمی حرکتی تشکیل می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه معلولین با توجه به نوع معلولیت خود نیازمند ترحم افراد جامعه نیستند،خاطر نشان کرد:بلکه نیازمند توجه ویژه هستند و باید اقدامات لازم برای شکوفایی استعدادهای معلولان صورت پذیرد.

وی همچنین گفت:یک فرد معلول حق دارد همانند افراد عادی به تمامی امکانات رفاهی جامعه دسترسی داشته باشد و انجام مناسب سازی معابر شهری برای این افراد یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه باشد.
قانون جامع حمایت از معلولان در سال ۹۷ در کشور تصویب شده و در این قانون تمامی نیاز افراد معلول از جمله اشتغال، مسکن، بهداشت و دیگر نیازهای آنها مورد بررسی قرار گرفته و تمامی مسئولین باید دست به دست هم دهند تا تمامی بندهای این قانون اجرایی شود.

محمدی در پایان اظهار کرد:بهزیستی به عنوان دبیر ستاد مناسب‌سازی استان پیگیر مشکلات این عزیزان و ارتباط با سایر دستگاه های اجرایی است، اما متاسفانه برخی از دستگاه ها از این موضوع استقبال مناسبی ندارند و این در حالی است که در جشنواره شهید رجایی ارزیابی عملکرد مناسب‌سازی دستگاه ها برای افراد معلول مورد توجه است.همچنین سامانه پیامکی معبر به شماره پیامک ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ جهت طرح مشکلات و مسائل هم استانی های عزیز در خصوص مناسب سازی معابر و اماکن عمومی، محیط های شهری و فضاهای اداری و... راه اندازی شده است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار