عرضه محصولات حجاب با قيمت پايين تر موجب استفاده بيشتر مشتاقان در هر سن و قشري از اين كالاها، مي شود كه لازم است در اين راستا صنف پوشاك، نظارت بر توليد و عرضه منسوجات را جدي بگيرد.
کد خبر: ۹۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 09 September 2015

نگاهي به تاريخ، اهميت حفظ حجاب را نشان مي دهد كه دولتمردان كشورهاي استعمارگر، تسلط بر كشوري را منوط به برداشتن چادرها و بي اهميت جلوه دادن حجاب، مي دانستند و اين روند همچنان نيز با اتخاذ سياست هاي غير مستقيم در حال انجام است. 

پوشش كامل در ادوار مختلف تاريخ، ديده مي شود اما با گذشت زمان، پوشش به گونه اي نسبتا عريان و به عنوان مردم جامعه مترقي ارائه شد و  اين روند همچنان ادامه دارد كه در سال هاي اخير، لباس ها با پارچه كم، بدن نما و ... در نقاط مختلف، مشاهده مي شود.

عفاف و حجاب از تاكيدات دين مبين اسلام است كه مي طلبد توجه جدي به اين مهم، صورت گيرد و با ارائه مدل هاي درست از لباس، الگوي عملي به جامعه معرفي شود اما به راستي هنگامي كه ماهواره ها، بر تفكر تسلط پيدا كنند نتيجه آن، تغيير رفتار است و  اينجاست كه اهميت برنامه ريزي هاي درست فرهنگي، اجتماعي و ... متبلور مي شود.

 

ترویج فرهنگ عفاف وحجاب همت مسئولان را می طلبد

 

حجت الاسلام محمد تقی خلیل نژاد، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم شهر، وضعیت عفاف و حجاب را در قائم شهر متناسب و در شان نام این شهرستان ندانست خبرنگار خبرگزاري گفت: این مقوله، همت مسئولین شهرستان را می طلبد كه هزینه اعتبارات فرهنگی در راستای فعالیت های فرهنگی به صورت موثر و مفید باشد.

وي افزود: از اهرم های قضایی در برابر هنجار شکنان و قانون شکنان استفاده شود و همچنين در انجام فعالیت های فرهنگی شهرستان با توجه به نامگذاري سال جاري «همدلي و همزباني ملت و دولت» لازم است كه همدلی نهادهای فرهنگی برقرار باشد و اين موارد از جمله اقداماتي است که می تواند در بهبود وضعیت حجاب و عفاف شهرستان قائم شهر، مزين به نام حضرت قائم( عجل لوليك فرجه الشريف)، موثر باشد.

شئونات و ضوابط اسلامی در فروش پوشاک، رعایت شود 

حجت الاسلام خلیل نژاد در مورد نظارت بر صنف های پوشاک، ابراز كرد: یکی از شرایط دادن مجوز به بازاریان باید این باشد که در فروش پوشاک، شئونات و ضوابط اسلامی رعایت شود كه مي طلبد به اين مهم با عنايت بيشتري پرداخت و نظارت، لازم و ضروري است.

عفاف حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) به طور دقيق عمل شود

وي تاكيد كرد: عفاف حضرت زهرا(سلام الله عليها) و حضرت زینب(سلام الله عليها) را باید در مجلس یزید دید و درس گرفت و به آنها به طور دقيق عمل كرد و براي آحاد مردم جامعه تببين نمود.

استقبال از محصولات فرهنگي متفاوت است 

سیده فائزه محمديار، يكي از فروشندگان محصولات عفاف و حجاب در قائم شهرگفت: استقبال از اينگونه محصولات در شهرهاي مختلف مازندران، متفاوت است.

وي افزود: برخي مردم حاضر هستند براي وسايل آرايشي، لباس هاي مد روز و ...هزينه زيادي بپردازند اما به حجاب، اهميت نمي دهند.

محمديار اظهار كرد: استقبال از چادرهاي دانشجويي و قجري به نسبت ديگر چادرها، بيشتر است و  دانشجويان، چادرهاي دانشجويي و دختران جوان، چادرهاي قجري و بعضي به خاطر زيبايي از اين چادرها، خريد بيشتري مي كنند.

وي بيان كرد: رعايت حجاب موجب امنيت و مصون ماندن از نگاه هاي نامحرم، مزاحمت ها و ... مي شود كه بايستي بانوان بيش از گذشته به اين مهم، اهميت دهند.

محمديار ابراز كرد: ماهواره عامل بسياري از بدحجابي ها است كه مي طلبد براي اين امر، فكر و راهكارهاي اساسي، اتخاذ شود.

محصولات عفاف و حجاب به قيمت كمتري به متقاضيان، عرضه شود

وي گفت: محصولات عفاف و حجاب به قيمت كمتري به متقاضيان، عرضه شود تا سنين و قشرهاي مختلف مردم، از اين محصولات بيشتر استقبال كنند.

تبليغات براي اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب، بسيار كم است

محمديار اظهار كرد: در خيابان ها به مدها و انواع لباس، خوراك، وسايل منزل و ... به صورت تابلوهاي تبليغاتي، پرداخته مي شود و تبليغات براي اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب و دروني شدن اين مهم، بسيار كم است. 

نظارت بر صنف پوشاك، ضروري است

وي ابراز كرد: نظارت بر صنف پوشاك، ضروري است تا از ورود كالاهاي نامتناسب، جلوگيري شود و به پوشش هاي داخلي كه علاوه بر زيبايي، پوشش كاملي نيز دارد، توجه بيشتري كنند. 

يكی از مراجعه كنندگان به فروشگاه حجاب كه خود را زهرا احمدي معرفي كرد گفت: متاسفانه بانوان متاهل، بدحجاب تر از برخي دختران هستند كه اين امر علاوه بر تاثير گذاري بر جامعه در درون خانواده و بر فرزندان، اثرات شوم بيشتري دارد.

والدين، خود عامل به رعايت عفاف و حجاب باشند

وي اظهار كرد: والدين با نقش مهم در تربيت و پرورش فرزندان، خود عامل به رعايت عفاف و حجاب باشند و به اين مهم، تامل بيشتري كنند.

احمدي با اشاره به تقديم شهدا براي صيانت از كيان و ناموس، بيان كرد: امنيت و آسايش ايران اسلامي مرهون خون شهدا است كه بايد به وصيت نامه هاي آنها كه بر حفظ حجاب تاكيد فراوان داشتند، عمل شود.

توجه به قيمت اجناس در فروشگاه هاي حجاب

وي ابراز كرد: فروشگاه هاي محصولات حجاب در حفظ و گسترش اين مهم، تاثير مهمي دارد كه مي طلبد به قيمت اجناس در اين فروشگاه ها، توجه شود تا با قيمت كمتري در اختيار متقاضيان، قرار گيرد.
نقل از خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار