فوق تخصص مراقبت های ویژه گفت: برخی از بیماران و مبتلایان به کرونا به علت ترس و ناآگاهی، زمانی به بیمارستان مراجعه می کنند که دیر است و متاسفانه عواقب جبران ناپذیری گریبانگیر آنها می شود.
کد خبر: ۹۱۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ 09 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهنام محمودیه افزود: مراجعه زودرس، تشخیص، درمان به موقع و پایش روزانه علائم در بیماران کرونایی حائز اهمیت و بسیار حیاتی است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر درمان قطعی و کاملی برای این بیماری پیدا نشده و مردم با مشاهده کوچکترین علائم شبیه به سرماخوردگی، تب های مداوم، سرفه های مکرر، اسهال، دردهای شکمی، ضعف و بیحالی که همگی به معنی داشتن کرونا تلقی می شود، به نزدیک ترین بیمارستان و مرکز درمانی مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: متاسفانه افرادیکه دیر مراجعه می کنند، میزان درگیری ریوی در آنها افزایش پیدا کرده به طوریکه ۲۰ درصد این افراد نیاز به بستری در بخش های مراقبت های ویژه پیدا می کنند و کنترل و درمان بیماری آنها بسیار سخت می شود.
دکتر محمودیه یادآورشد: در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی، قرنطینه بودن افراد مشکوک و مبتلا، زدن ماسک بطور صحیح، رعایت فاصله های اجتماعی و پرهیز از حضور در مراسم های مختلف و مهمانی ها و مجالس عروسی یا عزا حتی در فضاهای باز، تنها راه های کنترل این بیماری هستند که مردم با رعایت آنها می توانند در مدیریت و کنترل و کاهش آمار کمک کنند.
این فوق تخصص مراقبت های ویژه که ریاست مرکز آموزشی و درمانی حضرت ولی عصر(عج) را نیز بر عهده دارد، گفت: با توجه به سانتر تروما بودن این مرکز، بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) با ظرفیت کامل در اختیار بیماران غیر کرونایی از جمله بیماران حوادث، سوختگی، داخلی، مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، جراحی عروق و ... بوده و تمام سعی خود را در تشخیص به موقع و جداسازی بیماران مشکوک به کوید ۱۹ از سایر بیماران و در صورت امکان انتقال این بیماران به مراکز درمان کوید، بکار برده است.
وی تاکید کرد: کلیه بیماران بستری در این بیمارستان با اخذ شرح حال و پایش علایم و در صورت لزوم انجام سی تی اسکن ریه و یا درخواست تست PCR غربالگری شده و سپس در خصوص انجام اعمال جراحی در آنها تصمیم گیری می شود.
دکتر محمودیه گفت: طبق مصوبه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در حال حاضر تنها اعمال ضروری جراحی از جمله شکستگی ها، تومورهای گوارشی و مغز و اعصاب با رعایت حداکثر ایمنی بیماران و پرسنل در حال برگزاری بوده و اعمال جراحی غیرضروری برای زیبایی و کاهش وزن و ... با توجه به شرایط بیماری کرونا کنسل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار