استاندار مازندران تاکید کرد
استاندار مازندران با تاکید برلزوم استعداد یابی و توسعه ورزش کشتی در مازندران یادآورشد: در شهرهای کوچک مثل جویبار تک چهره هایی بزرگی در رشته هایی مثل کشتی ظهور کردند و دغدغه های مناطق کم برخوردار در شهرهای کشور و استان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 05 November 2020

احمد حسین زادگان در دیدار علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بیشتر ورزش ها در استعدادیابی از سنتی به آکادمی ها سوق پیدا کرده است، خاطرنشان کرد:شاهد تغییرات گسترده در حوزه های مختلف از جمله ورزش هستیم ‌ و فدراسیون های ورزشی و هیئت های استانی باید خود را در توسعه ورزش به روز رسانی کنند.

وی با بیان این که مسئولین و متولیان ورزش باید برای آقایان و بانوان در بخش های مختلف برنامه داشته باشند، تصریح کرد: نگاه همگانی در رشته های مختلف ضروری است تا از رکود ورزش در جامعه جلوگیری شود.

استاندار مازندران به اقبال مناطق کم برخوردار به ورزش های سنتی از جمله کشتی اشاره کرد و با عنوان اینکه نقاط کم برخوردار باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند، اظهارکرد:ورزش همگانی و ورزش بانوان از اهمیت فراوانی برخوردار است و می تواند در ایجاد تحرک در جامعه تاثیرگذار باشد، بنابراین باید در راستای علائق مردم به ویژه ورزش همگانی به عنوان اولویت اول مردم و کشور تمرکز کنیم .

وی یادآور شد:در شهرهای کوچک مثل جویبار تک چهره هایی بزرگی در رشته هایی مثل کشتی ظهور کردند و دغدغه های مناطق کم برخوردار در شهرهای کشور و استان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حسین زادگان افزود: ترغیب جوانان به کشتی با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها و دستگاه های فرهنگی می تواند از جمله برنامه های مهم فدراسیون کشتی باشد و هم چنین نگاه همگانی در رشته های مختلف ضروری است تا از رکود ورزش جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد :صدا و سیما یک رسانه فراگیر است که می تواند در راستای توسعه رشته های ورزشی همچون کشتی کمک شایانی نماید و مازندران ظرفیت برگزاری لیگ استان و شهرستان در کشتی را دارد و ارتباطات، محبوبیت و انگیزه رئیس فدراسیون کشتی می تواند منجر به تحول در این رشته ورزشی شود.

در ادامه علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی با عنوان اینکه با این وضعیت کشتی ۱۰ سال بیشتر دوام نخواهد داشت و شاهد رکود در ورزش اول کشور هستیم، گفت:با سفر به تک تک استان ها جهت خروج از رکود این ورزش تلاش می کنیم و انتظار داریم که دست‌اندرکاران استان ها در حوزه های مختلف به ورزش اول کشور توجه کنند تا در آینده ای نزدیک شاهد رکود این ورزش نباشیم.

رئیس فدراسیون کشتی افزود: بسیاری از ورزش ها تحت تاثیر فوتبال قرار گرفته اما در برخی کشورها این احساس خطر صورت گرفت و اجازه ندادند فوتبال به ورزش های دیگر آسیب بزند؛ با وزارت آموزش و پرورش تفاهم نامه منعقد کردیم که مسابقات را مشترک برگزار می کنیم و این حرکت در استعدادیابی هم تاثیر بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: مازندران ظرفیت برگزاری لیگ‌ کشتی استانی و شهرستانی را در ورزش کشتی دارد، برگزاری این نوع مسابقات محلی ضمن اینکه از رکود این ورزش جلوگیری می کند، ‌موجب ظهور استعداد های جدید می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار