معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از توزیع داروی "رمدسیویر" از فردا(15 آبان) در بیمارستان های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 04 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر قباد محمدی با بیان اینکه داروی "رمدسیویر" تنها داروی ضد ویروس مورد تایید برای درمان کرونا است، گفت: در همین راستا این دارو برای بیماران کرونایی استان هم تجویز می شود.

وی با اشاره به افزایش تقاضای بالای مصرف این دارو در کشور و استان گفت: همین امر موجب کمبودهایی در تامین این دارو شده است.

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر نیاز روزانه استان 700 آمپول رمدسیویر است و این درحالی است که روزانه نهایتا 200 آمپول در اختیار استان قرار می‌گیرد، بنابراین این داروها باید با دقت توزیع شود.

این مسئول افزود: تا روز گذشته این آمپول ها بصورت متمرکز در معاونت غذا و دارو تامین می شد و همراهان بیمار باید برای خرید دارو به این مرکز مراجعه می کردند که موجب شلوغی شده بود.

محمدی در خصوص چرایی توزیع این دارو بصورت متمرکز گفت: دارو باید بلافاصله و نهایتا ظرف یک تا دو ساعت به دست بیماران برسد و اگر بخواهیم در میان بیمارستان توزیع کنیم یک روز طول می‌کشد.

وی افزود: برای رفع این شلوغی هم قرار شده از فردا فقط نمایندگان بیمارستانها به معاونت غذا و دارو مراجعه کرده و همراهان بیمار در محل بیمارستان دارو را خریداری کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: نمایندگان هر بیمارستان راس ساعت 9 صبح فردا به معاونت غذا و دارو مراجعه کرده و بسته "رمدسیویر" مورد نیاز را تحویل می گیرند.

محمدی با بیان اینکه شش آمپول برای یک دوره درمان پنج روزه بیماران کرونایی بدحال تجویز می شود، گفت: هزینه این شش آمپول چهار میلیون و 200 هزار تومان است که باید بصورت آزاد خریداری شود و مشمول بیمه نیست.

وی افزود: اگر دانشگاه بخواهد هزینه این داروها را بدهد 15 میلیارد تومان در ماه می شود که هزینه بسیار سنگینی است، لذا بیماران خودشان باید آن را پرداخت کنند.

وی در خصوص افرادی که بضاعت مالی برای خرید این داروها را ندارند، گفت: مددکار در محل بیمارستان حضور دارد و با همکاری بهزیستی و کمیته امداد دارو برای این افراد هم تهیه می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: همه بیماران کرونایی به "رمدسیویر" نیازی ندارند و این دارو تنها برای بیماران بدحال تجویز می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار