پژمان صالحی فر در گفتگو با تابناک:
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: متاسفانه ذخایر خونی به شدت کاهش یافته و این تصور که اهدای خون موجب ضعف سیستم ایمنی بدن افراد می گردد، کاملا غلط است.
کد خبر: ۹۱۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 04 November 2020

پژمان صالحی فر در خصوص سطح ذخایر خونی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: متاسفانه وضعیت اصلا خوب نیست، ذخایر ما به کمترین حد ممکن رسیده و در هر دو بعد خون و پلاسما از سوی بهبود یافتگان کرونا با کمبود شدید مواجه هستیم.

وی افزود: بی شک تعطیلی های اخیر در کاهش اهدای خون تاثیر گذاشته، علی رغم اینکه با تمامی ادارات و ارگان ها نامه نگاری کردیم تا پرسنل شان به اهدای خون مبادرت ورزند، استقبالی از این موضوع نشد. در حال حاضر به دلیل نیاز، تمامی روزهای هفته حتی روزهای تعطیل هم فعال هستیم.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد:دفعات مراجعه  اهدا کنندگان ثابت ما نیز از ابتدای شیوع کرونا کاهش یافته، پیش از این ماهانه ١۶ تیم سیار در شهرستان های مختلف داشتیم. اکنون با تعطیلی های موجود تیم سیار سرپل ذهاب، گیلانغرب و اسلام آباد غرب تعطیل شده است.

صالحی فر در خصوص این تصور که اهدای خون منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن می شود، تاکید کرد: این یک باور غلط است که طی یک مقاله ای با عنوان باورهای غلط اهدا خون در ایام کرونا، این موضوع را نقض کردم و اهدا خون هیچ تاثیری بر کاهش یا ضعف سیستم ایمنی بدن افراد نمی گذارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار