رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر تغییر جدی در رفتار همگان در زمینه کنترل کرونا ویروس صورت نگیرد، ارائه خدمات عادی بیمارستان ها نیز با مشکلاتی روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶ 01 November 2020

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: موضوع کرونا ویروس بسیار جدی، بحرانی و خطرناک تر از آن چه می باشد که می پنداریم و با توجه به برودت هوا و با افزایش روز افزون بیماری در آینده ای نه چندان دور امکانات درمانی جوابگو نخواهد بود.

وی یادآورشد: در کل استان مرکزی ۱۲۰ بازرس بهداشتی وجود دارد که وظیفه دارند روزانه ۴ هزار و ۴۶۸ بیمار که در منزل قرنطینه بوده را رصد نمایند و همچنین بازدید و نظارت از اماکن و سازمان ها داشته باشند، اما متاسفانه همکاری خوبی در این زمینه از سایر نهادها وجود ندارد.

متولی سلامت استان مرکزی، با توجه به درگیری روز افزون نسل جوان به این بیماری، تاکید کرد: آمار و ارقام نشان دهنده این است که گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده و این افراد با ورود به خانواده و مبتلا نمودن افراد مسن درگیری های بیشتری را برای گروه سالمند رقم می‌زنند و گاه حتی به فوت این عزیزان منجر می شود.

وی هشدار داد: آمارهای روزانه ای که توسط دانشگاه اعلام می شود کسانی هستند که اندیکاسیون انجام تست آزمایشگاهی داشته و تست آنها مثبت شده است، مردم بدانند افرادی هستند دو یا سه برابر این آمار که ناقلین بی علامت هستند و یا از روش های دیگری به جز تست آزمایشگاهی کرونا، بیماری آنها تشخیص داده شده است که در آمار گنجانده نمی شوند.

وی اضافه کرد: این آمار و ارقام به منزله روشن شدن یک زنگ خطر جدی در استان می باشد و می طلبد که مردم نسبت به گذشته دقت بیشتری داشته باشند، حتماً ماسک استفاده کنند، دست های خود را مرتباً ضدعفونی کرده، فاصله اجتماعی ایمن را مدنظر قرار دهند و به ویژه مراسم های خود را از جمله مراسم های عروسی و عزاداری را لغو کنند چرا که مکان های پر ازدحام نقاط بسیار مستعدی برای انتشار ویروس کرونا می باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از برگزاری نمایشگاه ماشین های کلاسیک در دو هفته گذشته در خمین ابراز تاسف کرد و گفت: نتیجه چنین رفتارهای پرخطر و تهدید آمیز در آینده‌ای بسیار نزدیک مشخص می شود و امروز خمین جزو شهرهای پرخطر اعلام شده است، خواهشمندیم از برگزاری هرگونه مراسم، نمایشگاه، تورهای مسافرتی و... اکیداً اجتناب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار