مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه سال گردشگری تا مهرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد، امیدواریم با درمان بیماری کرونا ویروس بتوانیم میزبان اجلاس جهانی گردشگری باشیم.ستان کرمانشاه گفت: در لیگ برتر مجازی کاتا در بخش بانوان و آقایان قطعا تیم خواهیم داشت.
کد خبر: ۹۱۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 01 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،براساس تفاهم‌نامه سازمان میراث فرهنگی با سازمان گردشگری جهانی(UNWTO) در سال ۹۷ مقرر شد تا اجلاس جهانی گردشگری ۲۰۲۰ با موضوع گردشگری روستایی و اکوتوریسم در ایران برگزار شود.

با توجه به این تفاهم‌نامه، چند استان خواهان میزبانی این رویداد بودند که در این راستا با توجه به ظرفیت‌هایی که استان کرمانشاه در حوزه گردشگری روستایی داشت و همچنین حمایت‌های گسترده مسئولان استانی از این موقعیت بی‌نظیر در راستای رونق گردشگری، از سازمان میراث فرهنگی درخواست شد تا این میزبانی را به کرمانشاه واگذار کند.

براساس این گزارش، ۲۲ خردادماه سال ۹۸ سازمان میراث فرهنگی طی نامه‌ای موافقت خود را با میزبانی کرمانشاه برای برگزاری این رویداد اعلام کرد.

با اعلام این موافقت، میراث فرهنگی استان کرمانشاه نیز برای آماده شدن روستاهای کرمانشاه (۵۰۵ روستا) جهت برگزاری این رویداد جهانی دست‌به‌کار شد و تقریبا همه دستگاه‌های خدمات‌رسان را برای فراهم کردن زیرساخت های گردشگری استان در این روستاها پای کار آورد،

شعار امسال سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با عنوان «گردشگری و توسعه روستایی» از تاریخ ۲۷ سپتامبر سال میلادی به مدت یک سال مورد توجه است، اما فعلا با شیوع یک ویروس فسقلی تمامی معادلات دنیا به هم خورده تا جایی که امکان لغو این اجلاس جهانی گردشگری در کرمانشاه هم وجود دارد، اما مسئولان میراث فرهنگی استان هنوز امید به برگزاری آن دارند.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این خصوص، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه استان‌های زیادی متقاضی میزبانی این اجلاس جهانی گردشگری بودند، اما میزبانی آن به کرمانشاه داده شد.

امید قادری اضافه کرد: متاسفان در ادامه این کار با بحران کرونا و محدودیت سفرها و برگزاری گردهمایی‌ها مواجه شدیم که همین سبب شده فعلا قادر به برگزاری این رویداد مهم نباشیم.

وی با اشاره به رای‌زنی‌های با سازمان گردشگری مبنی به تاخیر انداختن این اجلاس جهانی، ادامه داد: در تلاشیم، با توجه به اینکه سال گردشگری تا مهرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد بتوانیم با تاخیر زمان برگزاری اجلاس همچنان میزبان آن باشیم که از سوی سازمان اعلام شده این درخواست به تعیین تکلیف کرونا تا پایان سال میلادی بستگی دارد.

قادری خاطرنشان کرد: امیدواریم با درمان قطعی و یا ساخت واکسن کرونا در آینده، وضعیت پروازها و ارتباطات در جلسات و کنفراس‌ها این امکان را به ما بدهد تا هر چه سریع‌تر با اعلام امادگی به سازمان گردشگری میزبان سران گردشگری سراسر دنیا باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار