رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: افراد با داشتن هرگونه علایم بیماری سرما خوردگی و یا تنفسی حتما خود را در منزل قرنطینه کرده و تا زمان انجام آزمایش کرونا و منفی شدن جواب، از تردد در سطح شهر خودداری کنند.
کد خبر: ۹۱۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 29 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،دکتر رضا منصوری افزود: افرادی که به هر نحوی علایمی از بیماری را در خود مشاهده کردند آن را به سرما خوردگی و یا آلرژی و حساسیت فصلی نسبت ندهند چون تشخیص این علایم با بیماری کرونا تنها از طریق انجام آزمایش پی سی آر و یا سی تی اسکن مشخص می شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون در قصرشیرین ۱۸۰ مورد ابتلا داشته ایم که متاسفانه هشت تن از مبتلایان فوت کرده اند و هم اکنون هشت تن در بخش کرونای بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) این شهرستان بستری هستند که یکی از آن ها وضعیتش وخیم است که البته بیمارستان قصرشیرین تنها بیمارستان استان کرمانشاه است که دستگاه اکسیژن ساز دارد و از این نظر مشکلی نداریم.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: از تمامی افرادی که آزمایش کرونای آن ها مثبت است عاجزانه درخواست می کنیم که خود و خانواده شان را در منزل قرنطینه کنند چون به خطر انداختن سلامت دیگران یک حق الناس است و باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

منصوری از مردم خواست برای مقابله با بیماری کرونا و مهار موج سوم حتما از ماسک استفاده کرده و رعایت موازین بهداشتی، شستن دست ها و فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

او گفت: کرونا وارد مرحله خطرناکی شده و در کمین همه افراد است و هر روز شاهد بدتر شدن اوضاع هستیم از این رو مردم باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و همچنین در خانه ماندن ستاد کرونا و مدافعان سلامت را در ریشه کن کردن این بیماری بیماری کنند.

وی اضافه کرد: کادر درمان و مرکز ۱۶ ساعته و بیمارستان آماده خدمات رسانی به بیماران هستند و از مردم می خواهیم تا بدون دلیل به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

او گفت: از مجموعه کادر درمان این شهرستان تاکنون ۲۵ تن از افراد به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین اظهار داشت: آزمایش پی سی آر برای تشخیص کرونا همه روزه در مرکز ۱۶ ساعته این شهرستان انجام می شود و این آزمایش برای افراد بالای ۶۰ سال و همچنین افراد دارای بیماری زمکینه ای که بیماری آن ها در سامانه سلامت سیب ثبت شده و محرز است رایگان انجام می شود.

وی همچنین از پیگیری لازم کادر درمان از وضعیت افراد مبتلا در قرنظینه و خانواده های آنان تا زمان بهبودی کامل خبر داد.

منصوری اضافه کرد: تا زمانی که مردم مشارکت و همکاری لازم را انجام ندهند شاهد قطع زنجیره انتقال بیماری ویروسی نخواهیم بود.

کرونایی‌های بستری در کرمانشاه نسبت به شهریور چهار برابر شد

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه اکنون ۹۲۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: این تعداد نسبت به ۶ مهرماه بیش از ۲ برابر و نسبت به ۶ شهریور بیش از چهار برابر است.

«مهدی محمدی» افزود: در شبانه روز گذشته ۹۴ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۴۰ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

وی اظهارداشت: از ابتدای اپیدمی تاکنون ۶ هزار و ۴۶۰ بیمار مثبت بستری و ۲۰ هزار و ۹۲۵ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

او تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان را نیز ۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد چهار نفر در شهرستان کرمانشاه، ۲ نفر سرپل ذهاب، یک نفر اسلام آبادغرب، یک نفر روانسر و یک نفر در دالاهو فوت کردند.

به گفته وی، از ابتدای شیوع اپیدمی تاکنون در مجموع ۸۳۷ نفر براثر ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست دادند.

محمدی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۷ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۴۸ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه همچنین گفت: از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۶ هزار و ۸۶۷ بیمار با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۵ هزار و ۱۱۳ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار