معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با محکومیت اهانت رییس جمهوری فرانسه به ساحت پیامبر اسلام (ص)، گفت: مکرون با این اقدام خام‌اندیشانه خود به دنبال به دست آوردن محبوبیت سیاسی بود که به طور قطع این اهانت، وی را در دیدگاه دنیا منفور کرد چرا که بی‌احترامی به ساحت پیامبران در تمام ادیان الهی امری شنیع و محکوم است.
کد خبر: ۹۱۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 29 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«حسین خوش‌اقبال»  با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت به شیعیان و اهل تسنن در استان کرمانشاه اظهار داشت: اهانت مکرون به پیامبر اسلام (ص) نشان می‌دهد که دشمنان اسلام و مسلمانان تا چه اندازه از قدرت یافتن و اتحاد کشورهای مسلمان و گسترش اسلام خواهی واهمه دارند و همواره در پی اختلاف افکنی و جدایی مذاهب اسلامی هستند.

وی اظهار داشت: نمی توان ادعای آزادی و احترام به تمام ادیان و افکار را داشت و به پیامبری که در دل میلیاردها انسان در دنیا قرار داد به این شکل اهانت کرد به طور قطع این اقدام نابخردانه پاسخ محکم و دندان شکنی از سوی کشورهای مسلمان در پی خواهد داشت.

معاون استاندار کرمانشاه با محکومیت اقدام شنیع رییس جمهوری فرانسه تاکید کرد: اتحاد و وحدت امت اسلامی در شرایط فعلی ضرورتی مضاعف پیدا کرده است.

او گفت: در شرایط بین‌المللی، منطقه و داخلی کشور هفته وحدت امسال بیش از سال‌های گذشته اهمیت یافته و وحدت مذاهب را از سطح منفعت و مزیت به یک ضرورت تغییر یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به شرایط منطقه ای نیز گفت: شکل گیری روند خیانت‌بار جریان سازش با رژیم اشغالی در منطقه، بار دیگر ضرورت همدلی و اتحاد امت اسلامی را در مقابل دشمنان گوشزد می‌کند چرا که دوستی با رژیم صهیونیستی یعنی عبور از آرمان فلسطین و نادیده انگاشتن فریاد مظلومیت جمعیتی از مسلمانان بدور از سفارشات پیغمبر اسلام (ص) است.

خوش اقبال همچنین تصریح کرد: دشمن به نهایت فشار تحریمی خود علیه ملت ایران رسیده و یکی از برنامه های خود را ایجاد شکاف و تفرقه بین امت اسلامی و فرق مسلمان قرار داده است.

وی تاکید کرد: می طلبد که دراین شرایط شیعه و سنی با هوشیاری مراقب دسایس دشمن بوده و اتحاد و همدلی خود را برای حفظ کیان اسلامی تقویت کرده و بار دیگر دشمن را ناامید کنند.

کرمانشاه چهره زیبای وحدت مذاهب

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به تنوع اقوام و مذاهب در استان نیز گفت: استان کرمانشاه از دیر باز محل تلاقی افکار و مذاهب بوده و باوجود این تنوع، در طول تاریخ خود همواره نمونه درخشانی از وحدت گفتمانی و عملی بین شیعه و اهل سنت بوده است.

خوش اقبال با اشاره به وجود عالمان بیدار در جامعه شیعه و اهل تسنن استان گفت: با وجود علما و بزرگانی همچون مرحوم آیت‌الله «زرندی» امام جمعه فقید، آیت‌الله «علماء» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و چهره‌هایی همچون ماموستا مُلا «قادر قادری» و مرحوم ماموستا «محمدی»، در این استان وحدت اسلامی در رویدادها و حوادث مختلف چهره زیبای کرمانشاه به رخ کشیده شده است.

وی از ماموستا مُلا «قادر قادری» امام جمعه پاوه به عنوان یکی از افتخارات مناطق کُردنشین یاد کرد و گفت: او از شخصیت‌های مورد اعتماد و مقبول امام راحل و رهبر انقلاب بوده اند و به تعبیر مقام معظم رهبری همانند چراغ هدایت در منطقه و استان، جامعه را به سمت و سوی وحدت و همدلی رهنمون داشته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن مناسبت ۱۳ آبان و تقارن روز مبارزه با استکبار جهانی با هفته وحدت تاکید کرد: این مناسبت‌ها پیامی روشن را برای جامعه اسلامی در خود دارد که هم دشمن را مشخص می‌کند و راهکار عملی را نشان می‌دهد که همان وحدت و اتحاد امت اسلامی در مقابل آمریکا است.

وی تاکید کرد: ۱۳ آبان که مناسبت های تاریخی تبعید حضرت امام (ه)، روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی در آن قرار دارد نشان دهنده حقانیت مبارزه ۴۱ ساله ملت ایران در برابر استکبار است با وجود استمرار دشمنی ها و خباثت هاست.

خوش اقبال با اشاره به عدم برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان به دلیل شرایط بیماری کرونا تصریح کرد: توقع می‌رود که امسال فعالان رسانه ای، اهل قلم بخصوص دانش آموزان و دانشجویان با حضور فعالانه خود در فضای مجازی نگذارند این روز تاریخی کم رنگ شود.

در استان کرمانشاه که بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد؛ حدود ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان و بیش از ۲ هزار و ۵۹۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد نیمی از جمعیت در مرکز استان زندگی می کنند.

این استان بافتی قومی و مذهبی دارد و اقوام کُرد، لک، جاف و ترک و همچنین مذاهب و فرق اهل تسنن، تشیع و اهل حق در این استان سکونت دارند.

به دلیل تنوع قومی و مذهبی و وجود خُرده فرهنگ های فراوان از استان کرمانشاه به عنوان هندوستان ایران نام می برند، کرمانشاه از پیشینه تاریخی نیز برخوردار است و سنگ نوشته ها و بناهای تاریخی دوران قبل از اسلام و دیگر دوره های تاریخی نشان از وجود فرهنگ و تمدن در این دیار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار