کرمعلی زارعی در گفتگو با تابناک:
معاون مدیر کل پدافند غیر عامل استان کرمانشاه گفت: مقاومت فعال، تاب آوری حیرت انگیز و ایران قوی شعال سال پدافند غیر عامل است.
کد خبر: ۹۱۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 29 October 2020

مقاومت فعال، تاب آوری حیرت انگیز و ایران قوی شعار سال پدافند غیر عامل

کرمعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:پدافندغیرعامل مجموعه ای از اقدامات غیرمسلحانه است که به کارگیری آن موجب افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری،ارتقای پایداری ملی،تداوم فعالیت های ضروری و تاثیر مدیریت بحران درمقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن است و اهداف و ماموریت های پدافند، سازماندهی و ایجاد سازوکار لازم درپدافند، برآورد تهدیدات و اقدامات دشمن، تامین نیازهای ضروری مردم، طبقه بندی و اولویت بندی مراکز و زیرساخت های استان، ارتقای فرهنگ عمومی، اداره مردم به منظور مقابله با بحران و تهدیدهای نظامی و ارتقا آستانه ی تحمل و مقاومت مردم در مقابل تهدیدات و آمادگی دفاعی غیرنظامی و پدافند غیرعامل با برگزاری آموزش ها و تمرین هایی است که به صورت دوره ای انجام می شود.

وی افزود: شعار امسال پدافند غیر عامل مقاومت فعال، تاب آوری حیرت انگیز و ایران قوی است. از ۵ تا ۱۲ آبان به عنوان هفته ی پدافند غیرعامل نامگذاری شده و هر روز از این هفته نیز یک عنوان خاص نامگذاری شده است؛ روز اول با عنوان نهادینه سازی، مصونیت زیرساخت های کشور با تفکر بسیجی، روحیه ی جهادی و عمل انقلابی. روز دوم با عنوان پدافندزیستی،مرزبانی زیستی و ارتقا ساختار دفاع-بیولوژیک. روز سوم با عنوان پدافند سایبری،ملی سازی فضای مجازی در مسیرحکم رانی فضای سایبری بومی. روز چهارم با عنوان مقاومت فعال،تاب آوری حیرت انگیز و ایران قوی. روزپنجم با عنوان پدافند مردم محور،خانواده آماده وجامعه مستحکم. روز ششم با عنوان پدافندشهری،زیرساخت های ایمن،شهرهای امن.
روز هفتم با عنوان پدافند شیمیایی، آینده ی قدرتمند در امتداد گذشته ی پر افتخار. روز هشتم با عنوان اقتصاد مقاومتی،جهش تولید و پیروزی درجنگ اقتصادی است.

معاون مدیر کل پدافند غیر عامل استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: ٩ اولویت در پدافند غیرعامل تدوین شده که شامل: تشکیل منظم شورای پدافند غیرعامل در استان و فعال شدن کارگروه های تخصصی، آموزش و توسعه و فرهنگ  پدافندغیرعامل، تمرین ها و رزمایش ها، آموزش و نظارت بر مبحث ۲۱ پدافند غیرعامل، تهیه ی برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، عملیاتی نمودن بند ج تبصره ۲۱ قانون بودجه ی سال ۹۸، استفاده ی حداکثری از ظرفیت دانشگاه ها، آموزش پرورش و سایر مراکز فرهنگی وعلمی، ایجاد حداکثر تعامل با مدیریت بحران ودستگاه های اجرایی استان، به کارگیری مشاور در پروژه های استانی از طریق سازمان پدافند غیرعامل،
تشکیل و راه اندازی قرارگاه های پدافند زیستی، سایبری و مردم محور و مرزبانی زیستی درصورت شرایط بحرانی.


این مسئول درخصوص اقدامات صورت گرفته در جهت کنترل بیماری کرونا متذکر شد: در ۱۳ بهمن و ۵ اسفند ٩٨ دو جلسه ی قرارگاه زیستی برگزار کردیم که ۲۸ مصوبه داشت که در آن زمان برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به داخل کشور واجتناب از پیامده های سو احتمالی ناشی از کرونا اقدامات خوبی انجام و به استان اعلام آمادگی شد که در طی آن ما نزدیک به ۴۱ جلسه ستاد استانی با۴۸۰مصوبه و۳۲جلسه ستاددانشگاهی مدیریت کرونا که عمدتا با حضور استاندارو معاون سیاسی و امنیتی ایشان بوده داشته ایم و همچنین برگزاری ۳۸جلسه ستادمدیریتی کرونا به صورت ویدئو کنفرانس وشرکت در۱۹جلسه ی کمیته ی امنیتی،انتظامی واجتماعی ستاداستانی بیماری کرونا و ۹جلسه با موضوع کرونا در جلسه ی شورای تامین.

وی تصریح کرد: طرح جامع پدافند غیر عامل استان به منظور شناسایی ظرفیت های استان، توانمندی ها و نقاط ضعف و قوت، تهدیدات و آسیب پذیری ها و شناسایی میزان آسیب پذیری ها است که تا به حال این طرح در شهر کرمانشاه ۷۰ درصد و در استان ۵۰ درصد پیشرفت داشته است. اقدام دیگری که در ۶ ماهه ی اول و سال گذشته انجام گرفته شامل جمع آوری ۲۵ سامانه ی گندزدایی گازکلر و جایگزینی با سامانه ی ایمن الکترولیز طعام بود و همچنین بررسی آخرین وضعیت مولدهای برق اضطراری که از ۲۰۵ دستگاه مولد ۱۴۷ مورد مجهز به مولد برق اضطراری و ۵۸ مورد فاقدند که پیگیری ها جهت تجهیز انجام می شود.

زارعی تاکید کرد: در سال جاری با حمایت معاونت سیاسی استاندار و اهتمام دانشگاه رازی مرکز مطالعات و آموزش پدافند غیر عامل در غرب کشور درحال راه اندازی است که در هفته ی پدافند غیرعامل افتتاح می شود و آموزش ها به صورت مجازی و حضوری (درصورت فراهم شدن زیرساخت ها ورعایت پروتکل های بهداشتی) برگزار می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار