تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در کرمانشاه به ۸۵۲ نفر رسید؛ مسوولان استان اعلام کرده بودند که ۸۰۰ تخت آماده برای بستری به این افراد موجود است و اکنون با افزایش تعداد بستری‌شدگان ۴۰ تخت دیگر در بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه به بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ اضافه شد.
کد خبر: ۹۱۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 27 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۱ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۵۷ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند و اکنون در مجموع ۸۵۲ نفر بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۸ بیمارستان آموزشی و غیرآموزشی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی و هفت بیمارستان غیردانشگاهی دارد که اکنون بیماران کرونایی در بیمارستان‌های «گلستان» و «فارابی» به عنوان ۲ مرکز تخصصی مداوای این بیماران بستری هستند.

ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه ۸۰۰ تخت را برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان آماده کرده بود و برای ارایه خدمات درمانی به این افراد از ظرفیت های بخش های دولتی، خصوصی و بیمارستان ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح استان نیز استفاده شده است.

اکنون که تعداد مبتلایان به کرونا از ۸۰۰ نفر در استان گذشته، تخت‌های فعلی جوابگوی مبتلایان بستری نیست و از این رو مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۴۰ تخت جدید در بیمارستان امام رضا (ع) این شهر برای بستری این بیماران اختصاص داده‌اند.

اختصاص بخش جدید با اوج‌گیری کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: با اوج گرفتن بیماری کرونا در استان و افزایش مراجعین به بیمارستان‌ها و بستری بیماران، یک بخش جدید ۴۰ تخته در بیمارستان امام رضا (ع) راه‌اندازی شد و در چند روز گذشته نیز یک بخش ۴۰ تخته دیگر برای پذیرش بیماران کرونایی تخلیه ‌شده بود.

دکتر «بهمن روشنی» افزود: دانشگاه علوم پزشکی در راستای نیاز استان به طور مرتب اقدام به راه‌اندازی بخش‌های جدید و افزایش تخت‌های بیمارستانی می‌کند.

وی اظهارداشت: باتوجه به افزایش چشمگیر ورودی بیمارستان‌ها و ظرفیت‌های محدود، از مردم استان تقاضامندیم موازین و پروتکل‌های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند.

اختصاص ۲۲۰ تخت به بیماران کرونایی

رییس مجتمع بیمارستانی امام ‌رضا (ع) کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) اکنون با ۲۲۰ تخت به بیماران مبتلا به کرونا خدمت می‌کند.

دکتر «شهرام بیدهندی» افزود: ۱۲۰ تخت در بیمارستان اصل ، ۸۰ تخت در بیمارستان گلستان و ۲۰ تخت در بیمارستان نسیم در خدمت بیماران مبتلا به کرونا است.

او با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های استان کرمانشاه محدود است از مردم خواست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رییس مجتمع بیمارستانی امام ‌رضا (ع) کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این مجتمع قطب درمانی غرب کشور و یکی از مراکز درمان مبتلایان به کووید ۱۹ است، گفت: مهمترین نیاز مجموعه ما در این شرایط بحرانی آرامش است و توقع من از سرپرستاران این است با کاهش تنش و حفظ آرامش بهترین خدمات را ارایه دهند تا بتوانیم از بحران عبور کنیم.

بیدهندی، مدیریت نیروی انسانی را در این مقطع بسیار مهم دانست و افزود: به علت خارج شدن پرستاران از گردونه کاری بخاطر ابتلا به کرونا، از همه پرستاران با تجربه بخش‌های غیربالین می‌خواهیم که با شیفت در بخش‌های بالینی ما را در این بحران کمک کنند.

وی یادآوری کرد: ورود و خروج همراهان بیمار و ملاقات کننده‌ها باید به شدت کنترل و محدود شود.

۸۵۲ نفر مبتلا به کرونا در کرمانشاه بستری هستند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان، گفت: هم اکنون ۸۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

«مهدی محمدی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ادامه در مورد آخرین آمار مبتلایان به کرونا در شبانه‌روز گذشته، گفت: در این مدت ۱۰۷ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۷۰ بیمار مثبت سرپایی شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۱ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۵۷ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند و اکنون ۸۵۲ نفر مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه همچنین تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمانشاه را ۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶ نفر در شهرستان کرمانشاه، ۲ نفر در دالاهو، یک نفر جوانرود و یک نفر در سرپل ذهاب جان خود را از دست دادند.

محمدی مجموع جان‌باختگان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای اپیدمی تاکنون در استان را نیز ۸۱۸ نفر اعلام کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار