منصور بیگلری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل زندانهای استان کرمانشاه از ارائه خدمات مادی و معنوی به خانواده زندانیان و نظارت بر تحصیل فرزندانشان خبر داد و گفت: پروتکل های بهداشتی را با جدیت در زندان ها اجرا می کنیم.
کد خبر: ۹۱۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 24 October 2020

منصور بیگلری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: از زمان شیوع بیماری کرونا مقدمات پیشگیری فراهم گردید و با محدود کردن ملاقات ها و ایجاد ممنوعیت‌ها در این راستا همچنین انجام ضدعفونی سرویس ها و راهروها توانستیم در این زمینه مانند دیگر ارگانها اقداماتی جهت پیشگیری از کرونا انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه فاصله گذاری اجتماعی در زندانها عملاً قابل اجرا نیست، افزود: زندان یک محیط قرنطینه به حساب می‌آید تمام تلاش دست اندرکاران این سازمان جهت رعایت پروتکل های بهداشتی مطابق تعریف سازمان علوم پزشکی بر اساس ضدعفونی محیط زندان بوده است. خوشبختانه در این حوزه فوتی بر اثر کرونا نداشته‌ایم، با توجه به اهمیت موضوع، پیشگیری، رعایت توصیه های ایمنی، حساسیت مسئولین زندانها و افراد زندانی فوت در اثر این بیماری در زندان ها گزارش نشده است و از این نظر در سطح استان در این حوزه دغدغه ای در مورد کرونا نداریم.

مدیر کل زندان های استان کرمانشاه در زمینه ورود و خروج زندانی ها، بیان داشت: در خصوص اعزام زندانی ها به بیرون از محیط زندان همچنین بازگشت آنها، خودرو ها ضدعفونی می شوند. در زمینه بحث اصلاح و تربیت زندانی ها با اشاره به بحث آموزش مسائل دینی و مذهبی، همه تلاش این مجموعه جهت اصلاح این افراد و بازگشت آنها به جامعه از طرق گوناگون مانند آموزش مسائل دینی، مذهبی، آموزش و حفظ قرآن صورت گرفته است که در این راستا با حضور روحانیون در این بخش مبحث های نماز و احکام پیگیری می‌شود خوشبختانه کرمانشاه جزو استان‌های برتر بوده و در بحث نماز در این حوزه فعالیت قابل توجهی داشته است.

وی ابراز داشت: در کنار آموزش مسائل دینی آموزشفنی و حرفه‌ای و آموختن هنر یا حرفه‌ای که بتواند بستر لازم را جهت ورود این افراد به اجتماع فراهم کنند، در اولویت برنامه های مهم و اساسی زندان قرار دادیم. در خصوص بحث سواد آموزی خوشبختانه توجه مسئولین و فراهم کردن شرایط لازم و ایجاد تفاهم نامه ها مقدمات کار را برای این افراد جهت ورود به دانشگاه فراهم کرده است که علاقمندان در دانشگاه پیام نور مشغول درس و تحصیل هستند.

بیگلری در پایان با اشاره به رویکرد جدید این حوزه در بستر بیت زندان ها تاکید کرد: در بحث اصلاح و تربیت این افراد با استفاده از پتانسیل های مردمی راهکارهایی برای اصلاح و تغییر رفتار و بازگشت این افراد به اجتماع در نظر گرفته شده است و در خصوص حمایت از خانواده زندانی ها علاوه بر خدمات مالی و معنوی نظارت بر تحصیل فرزندان زندانی ها از اهم اقدامات انجمن حمایت از خانواده های زندانی ها می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار