معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از احداث هشت مجتمع گلخانه‌ای در استان خبر داد و گفت: سطح گلخانه این شهرک‌ها حدود ۳ هزار متر است.
کد خبر: ۹۰۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ 08 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،افشین صفوی، اشتغال پایدار، تولید چندبرابری محصولات، امکان صادرات در طول سال و بیشترین بهره‌گیری از منابع آب و خاک را از مزایای کشت گلخانه‌ای دانست و اظهار داشت: استان کرمانشاه به عنوان قطب کشاورزی کشور، ظرفیت خوبی برای تولیدات گلخانه‌ای دارد.

وی تا ابتدای سال ۹۸ سطح گلخانه‌های فعال در سطح استان را ۲۸ هکتار عنوان کرد و گفت: طی سال ۹۸ با تلاشی که در سازمان جهاد کشاورزی صورت گرفت حدود ۱۴.۵ هکتار به این سطح اضافه شده و امسال هم حدود ۲۱ هکتار گلخانه در دست ساخت داریم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: طی سال ۹۸ تاکنون حدود ۳۷۶ مجوز جدید در قالب ۱۰۲ هکتار گلخانه پروانه تاسیس صادر شده است.

وی اضافه کرد: طرح توسعه گلخانه‌های استان با نگاه ویژه به شهرک‌های گلخانه‌ای دنبال می‌شود، صادرات، ارزآوری و بازدهی زودتر از مزایای شهرک‌های گلخانه‌ای است.

صفوی با اشاره به در دست احداث بودن هشت مجتمع گلخانه‌ای در استان، خاطرنشان کرد: این مجتمع‌ها با هدف ایجاد زنجیره ارزش تولید احداث می‌شوند، چون باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران و کشاورزان برای سرمایه‌گذاری در این مجتمع‌ها، سطح گلخانه این شهرک‌ها را حدود ۳ هزار متر اعلام کرد و گفت: سرمایه‌گذاران از تسهیلات ۱۲.۵ درصد و راهنمایی فنی کارشناسان جهاد کشاورزی استان بهره‌مند خواهند شد.

صفوی، از خریداران زمین این شهرک‌ها خواست خرید خود را با ثبت‌نام در مدیریت جهاد کشاورزی انجام دهند تا در هنگام انتقال سند با مشکلی مواجه نشوند.

وی گفت: خریداران برای ایجاد گلخانه، ضوابط و آئین نامه‌های سازمان جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی را رعایت کنند تا برای پروانه بهره‌برداری هم مشکلی مواجه نشوند.

صفوی با مصرف کم آب در کشت‌های گلخانه‌ای اشاره و بیان کرد:کشاورزان درآمد گلخانه را نچشیده‌اند به همین دلیل زیاد تمایلی برای احداث گلخانه ندارند، وقتی در هکتار ۴۰۰ تن محصول چیزی در حدود پنج تا ۶ برابر سطوح معمولی برداشت کنند مطمئنا به سمت صنعت پرمنفعت گلخانه روی خواهند آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار