مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از ارائه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در نیمه نخست امسال به متقاضیان در مراکز فنی و حرفه ای استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 05 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کزمانشاه به نقل ازایرنا،«یاور محمدی» افزود: در ۶ماه سپری شده از سال جاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در بخش دولتی و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفرساعت آموزش در بخش خصوصی به متقاضیان ارائه شده است.

وی اظهار داشت: البته باید مد نظر داشت که به علت شیوع ویروس کرونا و در راستای رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت‌های آموزشی مراکز دولتی و غیردولتی در ماه‌های ابتدایی سال تعطیل شده بود که این مهم بر میزان عملکرد تأثیر منفی داشت.

وی با اشاره به وجود ۱۸ مرکز آموزش فنی و حرفه ای در استان اعلام کرد که پنج مرکز آن در شهر کرمانشاه و مابقی در دیگر شهرستان‌ها فعال است و در ادامه گفت: همچنین اکنون حدود ۲۰۰ آموزشگاه آزاد بخش خصوصی در استان فعال است که همه این مراکز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال ارائه خدمات مهارتی و آموزشی به متقاضیان هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه سپس با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی می توانند نقش مهمی در اشتغال افراد داشته باشد، افزود: آموزش‌های مهارتی شایستگی‌های فرد را برای جذب و یا حفظ بازار کار بالا می‌برد.

وی افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار باید افراد به سمت آموزش‌های مهارتی سمت و سو پیدا کنند و از این آموزش‌ها برای بالا بردن توانمندی‌های خود در زمینه مهارت و کسب و کار استفاده کنند.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در پایان سال گذشته ۱۵.۷ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.

طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه» نرخ بیکاری این استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲ درصد و در سال ۱۴۰۰ یک درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در سال گذشته محقق شده اما اکنون باید منتظر ادامه این کاهش در پایان امسال و سال آینده باشیم.

بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان ۳۹۴ هزار نفر و آمار بیکاران آن ۱۳۲ هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان‌ دانش آموخته دانشگاهی هستند.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار