کد خبر: ۹۰۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸ 05 October 2020
طبق آخرین آمار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تاکنون 20 میلیون و 500 هزار کد بورسی صادر شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس، ‌در حالی که 53 سال از تشکیل بورس اوراق بهادار در ایران می‌گذرد، ‌از ابتدای بورس تا اول سال 99 کمتر از 12 میلیون کد بورسی صادر شده بود، یعنی به نسبت جمعیت 82 میلیونی ایران، کمتر از 15 درصد مردم کد معاملاتی بورسی داشتند اما از ابتدای سال جاری به مدد تبلیغ دولت و ارائه سهام شرکت‌های مهم چون شستا در بورس و نیز آزاد شدن سهام عدالت بعد از 14 سال، اقبال مردم به سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار بیشتر شد، به‌گونه‌ای که کل کدهای بورسی تاکنون به رقم 20 میلیون و 500 هزار کد رسیده است.
بر اساس آمار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در شش ماه نخست امسال هشت میلیون و 835 هزار کد معاملاتی بورسی جدید از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه (سمات) صادر شده است.
بیشترین کد بورسی صادر شده مربوط به استان تهران با سه میلیون و 656 هزار و 162 نفر بوده و کمترین آن مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با 186 هزار و 581 کد بوده است.
امیدواری نسبت به آینده بورس
در همین حال، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن امیدواری به بهبود شرایط بورس در هفته‌های آتی، بر ضرورت افزایش نظارت بر عملکرد شرکت‌های حقوقی در بورس تاکید کرد و گفت: سرعت تغییرات بورس چندان مطلوب نیست و انتظار است تغییرات با سرعت بیشتری اتفاق افتاد.
به گزارش خانه ملت، مهدی طغیانی تلاطم‌های صعودی و نزولی بازار ارز را طبیعی ندانست و افزود: سرعت تغییرات بازار بورس چندان مطلوب نیست. تاکید شده است سازوکار و قواعد بازار متناسب با تحولات بازار تغییر کند، چرا که نمی‌توان با همان قواعد قبلی کار را پیش برد.
وی با اعتقاد به اینکه ممکن است تا استقرار قواعد جدید، شاخص بورس همراهی کافی را نداشته باشد و به مسیر دیگری برود، اضافه کرد: شرایط نسبت به چند هفته قبل بهتر شده، بدین معنا که اگر شاخص بورس منفی است، این منفی بودن چندان شدید نیست.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از اینکه بورس در هفته‌های آتی وضعیت بهتری پیدا کند، یادآور شد: بازارگردانی‌ها و عملکرد حقوقی‌ها به مسئولیت‌های خود، از جمله عوامل قرار گرفتن بازار بورس در وضعیت قابل قبول و مثبت است.
طغیانی بر ضرورت افزایش نظارت بر عملکرد شرکت‌های حقوقی در بورس تاکید کرد و دلیل این تاکید را آگاهی از سازوکار بورس، قدرت، پول و بازارگردانی آنها دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار