معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به حملات متفاوت ویروس کرونا به افراد و درگیری مبتلایان پس از بهبودی، گفت: برای مهار این ویروس همه باید پای کار باشیم.
کد خبر: ۹۰۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 04 October 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ابراهیم شکیبا در جلسه هماهنگی مقابله با ویروس کرونا که در شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز مردم به ما نیاز دارند تنها چیزی را که باید مدیریت کرد پیشگیری است، پیشتر بحث ما بر سر بیماران پر خطر بود که درگیر می شوند(یعنی افراد سالم عبور می کنند) اما در حال حاضر مرگ و میر در افراد جوان و بدون بیماری های زمینه ای افزایش یافته و کودکان نیز مبتلا می شوند.

وی با تاکید بر اینکه این ویروس جدی است و برخورد آن با افراد، متفاوت خواهد بود، خاطر نشان کرد: تعدادی از مبتلایان، چند ماه پس از بهبودی علائمی مثل اگزماهای پوستی نشان داده اند و عده ای بیماری زمینه ای یا دیابت گرفته اند، در صورت حمله ویروس به ریه روال درمان مشخص است، از مردم تقاضا مندیم بیماری را جدی بگیرند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی در ادامه افزود: درباره واکسن هم باید گفت، ابتلای مجدد بیماران را شاهدیم، به این معنی که برخی افراد حتی برای بار سوم درگیر شده اند بنابراین در خصوص سطح ایمنی واکسن این ویروس نمی توان نظر قطعی داد.

شکیبا امسال را از جهت شیوع و مدیریت ویروس کرونا سال سختی قلمداد کرد و گفت: برای درمان بیماری هم علی رغم استفاده از داروهای متعدد، امروز اغلب آن داروها زیر سوال رفته و مورد استفاده قرار نمی گیرند و جز اکسیژن و درمان های حمایتی، درمان دیگری نمی توان برای این بیماری در نظر گرفت.

این مسئول حضور و نقش مردم در پیشگیری و مدیریت بیماری را جدی دانست و عنوان کرد: همه ی ارگان ها، رسانه ها، مردم و شهرداری باید پای کار باشند. شهرداری و مسئولین در آرامستان ها تلاش زیادی می کنند همانطور که می دانید آرامستان ها یکی از کانون های انتقال ویروس است، مردم باید بدانند فوت یک فرد بیمار منجر به درگیری، ابتلا و فوت سایر افراد نشود.
در خصوص تاکسی و ناوگان حمل و نقل هم مصوبات فراوانی قرار دادیم که ارائه خدمات به افراد بدون ماسک ممنوع است، با این وجود عدم رعایت را به وفور می بینیم.


شکیبا تاکید کرد: متوسط مرگ بر اثر کرونا در استان کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است. برای هر بیماری که بر اثر کرونا بستری می شود متوسط 20 میلیون تومان هزینه می شود. یعنی اگر هزینه ی پیشگیری ما افزایش یابد ضرر نمی کنیم اما از جیب بیت المال هزینه می شود. یکی از معزلات ما عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و مدیریت پسماند شهرداری است که همه باید برای حل این مشکل کمک کنند. به همین منظور از پرسنل شهرداری تقاضا داریم موارد مهم رعایت گردد.
همانطور که شهرداری در بحث مدیریت شهری و جلب اعتماد مردم حرف اول را می زند، پیشگیری از ابتلا به کرونا به جد را پیگیری کنید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار