مشاور استاندار فارس در امور عشایر گفت:علاوه بر مشکل آب آشامیدنی، عشایر فارس در بحث جاده های ارتباطی، افزایش قیمت علوفه و ارزان بودن خرید تضمینی دام نیز با مشکلاتی مواجه هستند.
کد خبر: ۹۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 07 September 2015
حمزه رستمی در نشست هم اندیشی سران، معتمدین و نخبگان عشایر فارس در منطقه عشایری چاه بید شهرستان پاسارگاد افزود: با توجه به خشکسالی های پی در پی، هم اینک کار آبرسانی به عشایر با استفاده از 46 دستگاه تانکر فرسوده انجام می شود که با اختصاص 10 تانکر مذکور، این مشکل تا حدی رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، در سفر رییس جمهوری به فارس مقرر شد که 300 دستگاه کانکس به عنوان مدارس عشایر جایگزین چادرها شود.

وی ادامه داد: علاوه بر مشکل آب آشامیدنی، عشایر فارس در بحث جاده های ارتباطی، افزایش قیمت علوفه و ارزان بودن خرید تضمینی دام نیز با مشکلاتی مواجه هستند.

مشاور استاندار فارس در امور عشایر گفت: در حال حاضر اکثر جاده های ارتباطی جامعه عشایری در مناطق قشلاقی و ییلاق متروکه شده اند که این موضوع باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

رستمی افزود: با توجه به کاهش بارندگی ها، قیمت علوفه نیز افزایش پیدا کرده که باید همانند سال گذشته که 55 میلیارد ریال به این امر اختصاص داده شد و کمک بزرگی هم بود، امسال نیز این کمک انجام شود.

وی، همچنین خواستار راه اندازی پاسگاه های سیار انتظامات عشایر با تقویت و تجهیز سپاه عشایر، تشکیل شورای عشایری، ایجاد موزه شهدای عشایر و بازسازی خوابگاههای دبیرستانهای
عشایری و توجه ویژه نمایندگان مجلس به جامعه عشایری شد.

مشاور استاندار فارس در امور عشایر، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه و پیشینه کهن و غنی عشایر این استان گفت: وجود بزرگانی چون آیت الله حکیم میرزا جهانگیرخان قشقایی، میرزا ماذون قشقایی، آیت الله ملک حسینی و محمد بهمن بیگی از افتخارات استان و کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار