معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دانشگاه رازی برای اولین بار در نظام رتبه بندی تایمز 2021 قرار گرفت که براساس آن جایگاه نهم را بین دانشگاه های جامع ایران بدست آورد.
کد خبر: ۸۹۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 07 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،دکتر فرزاد ویسی اظهار داشت: بر اساس تازه‌ترین نتایج نظام رتبه‌بندی تایمز، ۴۷ دانشگاه از ایران موفق شده‌اند در جمع ۱۵۲۷ دانشگاه برتر در این نظام رتبه‌بندی قرار بگیرند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی افزود: نظام رتبه‌بندی تایمز از سال ۲۰۰۴ اقدام به رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان کرده و هرساله دانشگاه‌های برتر را بر اساس پنج شاخص عمده خود که شامل آموزش( با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (وزن ۳۰ درصد)، استناد(وزن ۳۰ درصد)، وجهه بین‌المللی( ۷.۵ درصد) و درآمدصنعتی (۲.۵ درصد) است، ارزیابی می‌کند.

وی اضافه کرد: منبع گردآوری داده‌ها در نظام رتبه‌بندی تایمز درخواست موسسه برای ارزیابی، تکمیل پرسشنامه خود اظهاری، پایگاه استنادی اسکوپوس و همچنین نظرسنجی شهرت آموزشی و پژوهشی موسسه از سوی متخصصین و صاحب‌نظران است.

ویسی افزود: دانشگاه رازی در راستای سیاست‌های خود مبنی بر حضور در عرصه‌های بین‌المللی و نظام­ های رتبه‌بندی، سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار با ارسال ایمیل به نظام رتبه‌بندی تایمز خواستار حضور در این نظام رتبه‌بندی شد و اقدام به تکمیل پرسشنامه ارسال شده از سوی موسسه تایمز کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یادآور شد: دانشگاه رازی همراه با دانشگاه‌هایی مانند اصفهان، بوعلی‌سینا، الزهرا(س)، فردوسی مشهد و مازندران در رتبه نهم دانشگاه‌های جامع کشور و در رتبه ۱۰۰۰+ دانشگاه‌های برتر دنیا در این نظام رتبه‌بندی قرار گرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار