کد خبر: ۸۹۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 03 September 2020

 

 

حمید رضایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد  تنظیم بازار این شهرستان  با محوریت بررسی عرضه مرغ  اظهار داشت: تامین مایحتاج ضروری مردم ،  مدیریت قیمت ها و نظارت بر نحوه عرضه کالا و خدمات از جمله وظایف ستاد تنظیم بازار به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه کالاها و خدمات یارانه ای بایستی عادلانه در جامعه توزیع شوند افزود: مواد پروتئینی چون مرغ و گوشت از جمله مایحتاج های ضروری مردم اند که نحوه تولید و عرضه آنها باید با نظارت بیشتری پیگیری و بررسی شود.

رضایی در ادامه با اشاره به توزیع نهاده های دامی یارانه ای مرغداران توسط دولت گفت: جهاد کشاورزی موظف است تا در خصوص تامین نهاده های مورد نیاز مرغداران منطقه با توجه به نیاز و ظرفیت تولید در منطقه اقدام نماید.

وی با تاکید بر اینکه مرغ مورد نیاز باید با قیمت عادلانه به دست مصرف کنندگان برسد یادآور شد: روند فعالیت اعضای ستاد تنظیم بازار در این شهرستان به گونه ای باشد که به تولید کنندگان و مصرف کنندگان آسیبی نرسد ، ضمن آنکه دستگاه های نظارتی بایستی نظارت لازم را در زمینه عرضه مرغ مورد نیاز مردم داشته باشند.

در ادامه این جلسه مسائل و مشکلات مرغداران و مراکز تولید و عرضه مرغ در این شهرستان از سوی اعضای ستاد  تنظیم بازار مورد بررسی قرار گرفت.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان آستانه اشرفیه نیز در حاشیه برگزاری این جلسه به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون تعداد ۳۰ واحد مرغداری گوشتی در این شهرستان فعال است ، ضمن آنکه تعداد دو واحد مرغداری گوشتی در این منطقه نیز غیر فعالند.

سید علی قائمی با اشاره به فعالیت ۵ واحد مرغداری مرغ مادر و تعداد ۲ واحد جوجه کشی در این شهرستان افزود: آمار جوجه کشی این شهرستان طی ۵ ماهه اول امسال یک میلیون و ۷۹۲ هزار و ۶۹۰ قطعه بوده است.

وی تعداد مرغ فروشی های فعال در این شهرستان را ۷۵ واحد اعلام و اظهار داشت: تعداد کشتار مرغ در تنها کشتارگاه این شهرستان در ۵ ماهه اول امسال حدود  ۳ میلیون و ۴۸۳ هزار قطعه است.

به گفته قائمی ، طی این مدت ۴ هزار و ۲۱۴ قطعه مرغ فاسد در این شهرستان ضبط شد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان ،  با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار