نایب رئیس اتحادیه کتابفروشی‌های کرمانشاه با بیان اینکه رکود ناشی از کرونا و فعالیت مجازی مدارس فروش نوشت افزار را به یک چهارم سنوات قبل رسانده، گفت: با وجود آنکه کمتر از یک هفته به بازگشایی مدارس زمان باقی مانده، اما خبری از خرید نوشت افزار نیست.
کد خبر: ۸۹۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 31 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمدتقی زرشکیان  اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها، خرید نوشت افزار و کتاب به حداقل رسیده و اکثر مغازه‌ها فروش چندانی ندارند.

نایب رئیس اتحادیه کتابفروشی‌های کرمانشاه با بیان اینکه هر ساله در شهریور ماه اوج فروش صنف نوشت افزار فروشان بود، افزود: هم اکنون که در نزدیکی فصل بازگشایی مدارس هستیم، فروش این صنف نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود یک چهارم رسیده است.

وی اوج خرید لوازم تحریر برای بازگشایی مدارس در سال‌های گذشته را مربوط به اواخر مرداد تا اوایل مهر ماه دانست و عنوان کرد: امسال با وجود آنکه کمتر از یک هفته به بازگشایی مدارس زمان باقی مانده، اما مردم خرید چندانی انجام نمی‌دهند.

زرشکیان با بیان اینکه مشابه این وضعیت در سراسر کشور وجود دارد اما وضعیت کرمانشاه کمی حادتر است، خاطرنشان کرد: وقتی برای خرید اجناس به بازار تهران می‌رویم در این بازار نیز رونق چندانی دیده نمی‌شود.

نایب رئیس اتحادیه کتابفروشی‌های کرمانشاه ادامه داد: از سوی دیگر هر سال امید کتابفروشی‌ها به عرضه کتاب‌های درسی بود که امسال این کار نیز به خود آموزش و پرورش واگذار شده و پیگیری‌های متعددی که از سراسر کشور در این زمینه انجام دادیم، به نتیجه نرسید.

وی معتقد است، با این روند امسال در آستانه بازگشایی مدارس، هیچ بازار خوبی پیش روی فروشندگان لوازم تحریر کرمانشاه نیست.

به گفته زرشکیان، به دلیل این شرایط رکود، تعدادی از حدود 200 کتابفروشی فعال کرمانشاه برای همیشه مغازه خود را بسته اند، زیرا ادامه فعالیت برای آنها صرفه اقتصادی نداشت و برخی نیز به فروش اجناس دیگر در کنار کتاب و نوشت افزار روی آورده اند.

زرشکیان اشاره‌ای هم به قیمت لوازم تحریر و مقایسه آن با سال گذشته داشت و یادآور شد: انواع لوازم تحریر نسبت به فصل بازگشایی مدارس سال گذشته حدود 30 تا 40 درصد گرانتر شده است.

نائب رئیس اتحادیه کتابفروشی‌های کرمانشاه بیشترین افزایش قیمت را مربوط به اقلامی مانند ماژیک، پاک‌کن و مداد و خودکار خارجی دانست و عنوان کرد: از آنجایی که واردات برخی از لوازم تحریر خارجی ممنوع شده، قیمت انواع خارجی نوشت افزار افزایش قابل توجهی داشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار