معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور زراعت گفت : ناوگان مکانیزاسیون اردبیل یکی از توانمندترین ناوگانهای کشوری است و امید واریم با کاهش نرخ بهره تسهیلات بانکی بیش از پیش شاهد تقویت مکانیزاسیون در این استان باشیم.
کد خبر: ۸۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 05 September 2015
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، مهندس عباس کشاورز روز شنبه درحاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه ادوات کشاورزی و دام و طیور در نمایشگاه دائمی اردبیل افزود: بخشی از این توانایی در این نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار گرفته است .
وی بیان کرد : معاونت وزارت جهاد کشاورزی برنامه های گسترده و مدونی به منظور افزایش سطح آگاهی و شناخت کشاورزان با آخرین دستاوردهای جدید علمی به خصوص کشاورزی حفاظتی؛ معرفی تناوب خوب و کشت در زمینی است که باقیمانده کشت قبلی در آن موجود باشد را پیش رو دارد که به زودی این فعالیت های آموزشی و ترویجی در سطح کشور به اجرا در خواهد آمد.
وی با بیان اینکه سیستم های کشت مستقیم نه تنها هیچ تاثیری در کاهش عملکرد ندارد بیان کرد: در مواقعی این شیوه منجر به افزایش محصول نیز می شود بنا براین نولید کنندگان نباید بر این باور باشند که جهت آماده سازی زمین حتما واجبارا ً می بایست زمین شخم و دیسک بخورد و چندین عملیات سنگین و پرهزینه دیگر بر روی آن انجام گیرد .
او اظهار کرد: کشاورزان می بایست سعی کنند مقداری از محصول را برداشت ننمایند و به منظور افزایش حاصلخیزی خاک در زمین باقی بگذارند زیرا این عمل باعث افزایش راندمان محصول در سال آتی می شود
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار