کد خبر: ۸۹۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ 29 August 2020
گیلان در روز تاسوعای حسینی در عزای علمدار دشت تفتیده کربلا است.
 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، امروز تاسوعای حسینی است، روز علمدار کربلا، اسوه ادب، فروتنی، وفا و سپهسالار حسین(ع)، و طنین ندای "یا ابوالفضل" و "یا حسین" محبان خاندان پیامبر اکرم(ص) و عزاداران حسینی در سراسر استان به گوش می‌رسد.

 

امروز گیلان سراسر حسینیه است و مراسم عزاداری روز تاسوعا در جای جای این استان دایر شده و بیرق عزای حسین(ع) در هر کوی و برزنی برپاست.

پیر و جوان، زن و مرد با رعایت پروتکل های بهداشتی در روضه های خانگی، مساجد و حسینیه ها حضور یافته و در سوگواری عباس بن علی(ع)، شور و شعور حسینی خود را به نمایش می‌گذارند.

 

گرچه امسال مراسم‌ها متمایز از سال‌های گذشته و با شکلی دیگر برگزار می‌شود اما دلسوختگان حسین بن علی (ع) ندای لبیک یا حسین را در سراسر استان سر دادند و به یاد رشادت‌ها و مظلومیت‌های شهدای دشت کربلا اشک ماتم ریختند.

در رشت نیز پیاده راه فرهنگی شهر و بقعه متبرکه خواهر امام میزبان عزاداران حسینی است و تمام هیئت‌ها، تکایا و مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی سوگواری‌های حسینی را با جمعیت محدود برگزار می‌کنند.

 

گرچه محرم امسال حال و هوای غریبانه ای دارد اما عشق به امام حسین(ع) در تمام نسل‌ها ریشه دوانده و شور و حال حسینی همه جا هست و مردم ثابت کردند « ما ملت امام حسینیم» و پرچم «یا حسین» همه جا برافراشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار