رئیس اتحادیه دوزرندگان زنانه کرمانشاه با اشاره به تولید ۳۰ هزار ماسک توسط تولیدی‌های کرمانشاه، گفت: دوخت ماسک برای تولیدی‌ها صرفه اقتصادی ندارد و اگر قیمت‌ها بالا نرود ممکن است برخی تولیدی‌ها همکاری نکنند.
کد خبر: ۸۹۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 24 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مرضیه محمدزاده ، با اشاره به تفاهم سازمان صمت استان و تولیدی‌های کرمانشاه برای دوخت ماسک پارچه‌ای، افزود: حدود 15 واحد تولیدی برای دوخت ماسک پای کار آمده و ظرف مدت 10 روز نزدیک 30 هزار عدد ماسک پارچه‌ای تولید کردیم.

وی ادامه داد: در تولید ماسک پارچه‌ای چند مسئله وجود دارد که مهمترین آن قیمت تمام شده ماسک و سود تولیدکننده و چرخکار است.

رئیس اتحادیه دوزندگان زنانه کرمانشاه قیمت فروش مصوب هر عدد ماسک پارچه‌ای را 1500 تومان اعلام کرد و یادآور شد: با این رقم در بهترین حالت فقط 100 تا 150 تومان به ازاء هر ماسک سود عاید تولیدکننده می‌شود که باید سهم چرخکار را هم بدهد.

به گفته محمدزاده، با توجه به افزایش هزینه‌های تمام شده قیمت ماسک و خصوصا بالا رفتن قیمت پارچه و کش، تولید ماسک صرفه اقتصادی چندانی ندارد و بسیاری از تولیدی ها از آن استقبال نمی‌کنند.

وی همچنین از روند متفاوت دوخت ماسک در تولیدی‌ها نسبت به کارخانجات یاد کرد و افزود: در تولیدی‌ها همه مراحل دوخت لایه‌ها باید با چرخ انجام شود که زمان زیادی از چرخکار می‌گیرد، در حالیکه این روند در کارخانجات توسط دستگاه صورت می‌گیرد.

محمدزاده معتقد است، روند سخت کار باعث می‌شود تعداد ماسک‌های تولیدی در طی روز چندان زیاد نباشد که بتواند سود تولیدی‌ها را تامین کنند، به گونه‌ای که هم هزینه‌های نیروی کار و سایر هزینه‌های جانبی را بدهند و هم سودی عاید خودشان بشود.

رئیس اتحادیه دوزندگان زنانه کرمانشاه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اکنون اکثر تولیدی‌ها به صورت فشرده در حال دوخت پوشاک مدارس هستند و نمی‌توانند خیلی به فعالیت تولید ماسک بپردازند.

محمدزاده با بیان اینکه بعد از اتمام کار پوشاک مدارس، تولید ماسک را از سر می‌گیریم، گفت: تقاضا داریم قیمت مقداری بالا برود که برای تولیدکننده صرفه اقتصادی داشته باشد، در غیر اینصورت ممکن است تولیدی‌ها همکاری نکنند.

وی تاکید کرد: اگر قیمت مناسب باشد توان تولید 100 هزار عدد ماسک پارچه‌ای در روز را هم داریم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار