مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: اسب کُرد تا به امروز شناسنامه‌دار نشده است که در تلاش هستیم تا در آینده‌ای نزدیک این نژاد از اسب را با شناسنامه‌دار کردن به جهان معرفی کنیم.
کد خبر: ۸۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ 05 September 2015
مجتبی جوهری در گفت‌وگو با تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: مسابقات زیبایی اسب طاقبستان با کیفیت‌ترین مسابقات انجام شده در ایران بود که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم و صاحبان اسب‌های داخلی و وارداتی از سراسر کشور در ورزشگاه پانزده هزار نفری شهر کرمانشاه در دو روز برگزار شد.

جوهری در مورد شناخته نشدن اسب کرد در جهان گفت: تا به امروز در حق اسب کرد با وجود اینکه تعداد زیادی از این اسب در سراسر کشور وجود دارد اجحاف شده است و ما در تلاش هستیم تا این نژاد از اسب را شناسنامه‌دار کنیم تا بتوان آنها را در مسابقاتی به مانند مسابقات زیبایی اسب طاقبستان شرکت داد.

وی افزود: برای شناسنامه‌دار کردن اسب کرد باید چند مرحله آزمایش خون از این اسب‌ها گرفته شود و این نمونه خون‌ها به چند آزمایشگاه برتر دنیا ارسال شود تا اصالت این نوع اسب ثابت شود ولی تاکنون هویت اسب کرد در جهان ثابت نشده که تلاش می‌کنیم تا این نژاد برتر از اسب را به جهان معرفی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از برگزاری مسابقات کورس در کرمانشاه خبرداد و گفت: تا به امروز هشت مرحله مسابقات کورس کرمانشاه در دهکده المپیک برگزار شده و ما در تلاش هستیم یک زمین استاندارد برای کورس در استان راه‌اندازی کنیم تا این مسابقات جذاب و پرطرفدار به صورت منطقه‌ای برگزار شود.

جوهری خاطرنشان کرد: مسابقات کورس و زیبایی اسب کرمانشاه به ما کمک کرد تا یکی از بزرگترین اقتصادهای ورزش را به عموم مردم معرفی کنیم زیرا پرورش اسب یکی از بزرگترین اقتصادهای ورزش است که درآمدزایی بسیار بالایی دارد و تا به امروز این اقتصاد در استان کرمانشاه راکد مانده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار