کد خبر: ۸۹۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۲ 22 August 2020
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از رضایت بیش از ۹۰ درصدی داوطلبان کنکور نسبت به رعایت موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی صندلی‌ها خبر داد.

به گزارش تابناک خوزستان، فاطمه زرین‌آمیزی به ایرنا گفت: درپی نظارت و ارزیابی اصول بهداشتی حوزه‌های برگزار‌کننده آزمون‌ کنکور کارشناسی سال ۹۹ در شرایط فعلی، طی دو روز اول نظرسنجی‌ از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی از داوطلبان صورت گرفته است.
زرین‌آمیزی افزود: بر اساس نظرسنجی روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه که از ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی هنر انجام شد، میزان رضایت داوطلبان از رعایت اصول بهداشتی در حوزه‌ها ۸۹/۷۹ درصد، رضایت از فاصله استاندارد صندلی‌ها ۸۴/۲۰ درصد و میزان رضایتمندی از رعایت الزامات بهداشتی از سوی عوامل اجرایی (ماسک، رعایت فاصله از یکدیگر و داوطلبان) ۹۱/۷۸ درصد اعلام شده است.
به گفته وی، همچنین در نظرسنجی انجام شده در تاریخ ۳۰ مردادماه سال جاری که داوطلبان دو گروه آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی شرکت کردند، پیامک نظرسنجی برای ۵۱۰ هزار و ۸۳۰ نفر ارسال شد.
سخنگوی سازمان سنجش درباره میزان رضایتمندی داوطلبان از رعایت موارد بهداشتی در دومین روز از آزمون، گفت: میزان رضایت داوطلبان از رعایت اصول بهداشتی در حوزه‌ها ۹۲/۴۲ درصد، فاصله استاندارد صندلی‌ها ۸۹/۶۲ درصد و رعایت الزامات بهداشتی از سوی عوامل اجرایی (ماسک، رعایت فاصله از یکدیگر و داوطلبان) ۹۴/۷۱ درصد مشخص شده است.
 ثبت‌نام دانشگاه‌ها در‌ ترم جدید مجازی خواهد بود
وزیر علوم از مجازی بودن ثبت‌نام دانشگاه‌ها در‌ترم تحصیلی پیش رو خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی‌در حاشیه بازدید از  جلسه کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی در مصلی امام خمینی(ره) گفت: اواخر مهر نتایج نهایی کنکور اعلام شده و دانشگاه‌ها مستقیما ثبت‌نام خودشان را انجام می‌دهند، البته امسال ثبت‌نام‌ها به‌صورت مجازی خواهد بود. غلامی‌افزود: تلاش دانشگاه‌ها این است که بتوانند در نیمسال جاری شرایطی را فراهم کنند تا دانشجویان جدیدالورود چند هفته در دانشگاه‌ها حضور داشته باشند و بتوانند با محیط آشنا شوند.
وی ادامه داد: زودترین زمان ورود به دانشگاه‌ها اول آبان است و دانشجویان حتما‌ترم بعد وارد دانشگاه می‌شوند. دانشگاه‌ها یا با تعداد واحد کمتر و یا طولانی‌تر کردن نیمسال می‌توانند برنامه خودشان را مدیریت کنند. شروع‌ترم در ۱۵ شهریور قطعی است و آموزش‌ترم پیش رو به‌صورت مجازی خواهد بود.
 منتشر‌کنندگان سؤالات کنکور در فضای مجازی دستگیر شدند
رئیس سازمان سنجش از دستگیری منتشر‌کنندگان سؤالات کنکور و جعلی بودن انتشار کلید آن خبر داد.
به گزارش ایرنا، ابراهیم خدایی دیروز در حاشیه بازدید وزیر علوم از محل برگزاری آزمون سراسری، درباره انتشار سؤالات کنکور در فضای مجازی گفت: هیچ سؤالی قبل از کنکور در فضای مجازی منتشر نشد اما برخی داوطلبان به‌صورت موردی موبایل به جلسه کنکور بردند و بعد از پایان دروس عمومی برخی از این سؤالات منتشر شد.
خدایی افزود: تخلف برخی از داوطلبان، همراه داشتن موبایل و عکس گرفتن از آن در جلسه به دلیل غفلت مراقبان هنگام توزیع سؤالات آزمون اختصاصی بود.
به گفته وی، اگر هدف آنها این تقلب بود باید در جلسه کنکور تقلب می‌کردند نه اینکه سؤال منتشر کنند.
رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه تمام منتشرکنندگان این سؤال‌ها دستگیر شدند، ادامه داد: یک نفر دیگر از این منتشرکنندگان هم به زودی دستگیر می‌شود؛ ما متوجه شدیم کدام یک از داوطلبان این اقدامات را انجام دادند و وقتی با آنها هم صحبت کردیم، هدف تقلب نداشتند بلکه به دنبال القای شبهه در آزمون بودند.
خدایی اظهار داشت: این موارد همواره در آزمون سال‌های گذشته هم بود اما امسال جنس تخلفات فرق می‌کرد. به داوطلبان اطمینان خاطر می‌دهم کنکور با امنیت کامل برگزار شد و با متخلفان برخورد می‌کنیم.
وی با رد انتشار کلید سؤالات تأکید کرد که این موارد منتشر شده در فضای مجازی از کلید سؤالات جعلی و کلاهبرداری است و کلید سؤالات دوشنبه سوم شهریور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که می‌توانند با کلیدهای جعلی مقایسه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار