استاندار آذربایجان‌‌شرقی گفت: تحصیل دانش‌آموزان برخی روستاهای شهرستان چاراویماق در کانکس و عدم دسترسی برخی مدارس استان به آب آشامیدنی از جمله موضوعاتی است که باید به‌صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم برای رفع چنین مشکلاتی انجام شود.
کد خبر: ۸۸۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹ 19 August 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف مسوولان و نیازهای فعلی استان، سرمایه‌گذاری مادی و معنوی هر چه بیشتر در بحث توسعه نظام تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: مدیریت جلسات استانی باید به‌گونه ای باشد که علاوه بر بیان نقاط قوت و قدردانی از مسوولان، راهکارهای برون‌رفت از چالش‌های موجود در حوزه آموزش و پروش استان نیز بیان شود.

پورمحمدی ادامه داد: تحصیل دانش‌آموزان برخی روستاهای شهرستان چاراویماق در کانکس و عدم دسترسی  برخی مدارس استان به آب آشامیدنی از جمله موضوعاتی است که باید به‌صورت تخصصی مورد بررسی  قرار گرفته و اقدامات لازم برای رفع چنین مشکلاتی انجام شود.

وی، انسداد مبادی بی‌سوادی در استان را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت ارشد استان برشمرد و یادآور شد: نباید هیچ بازمانده از تحصیل در هر یک از شهرستان‌های استان داشته باشیم.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی، نسبت به اخذ هرگونه شهریه و کمک به مدرسه اجباری از والدین دانش‌آموزان هشدار داد و تصریح کرد: طبق قانون اساسی، تحصیل رایگان حق تمام مردم کشور است و اجازه بی‌احترامی از این قانون را به هیچ‌کس نمی‌دهیم.
 
پورمحمدی در همین راستا با بیان اینکه کمک به مدارس باید به شکل داوطلبانه باشد، اذعان داشت: باید صورت وضعیت هزینه‌کرد تمامی وجوه دریافتی از والدین دانش‌آموزان به شکل مستمر، تهیه و در اختیار شورای آموزش و پرورش استان قرار گیرد.
 
پورمحمدی همچنین بر آمادگی هر چه بیشتر تمام دستگاه‌های مسوول برای بازگشایی مدارس از 15 شهریورماه سال‌جاری تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان، باید آمادگی‌های لازم با هر یک از وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز را داشته باشیم.
 
توسعه شبکه اینترنتی در استان با توجه به احتمال استفاده بیشتر از آموزش‌های غیرحضوری و دعوت از خیران برای خرید تجهیزات سخت‌افزاری به دانش‌آموزان نیازمند از دیگر تاکیدات استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :