پرویز ایده پور در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان پاوه اتحاد و تدبیر ارزشمند رهبر کبیر انقلاب را عامل شکست حصر پاوه دانست و گفت: به فرمان امام (ره)و اتحاد نیروها پاوه در ۲۶ مرداد ۵۸ از لوث وجود ضد انقلاب پاک و با شکست حصر پاوه آن هم در ابتدای انقلاب موجب اتحاد دفاعی شد.
کد خبر: ۸۸۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 16 August 2020

پرویز ایده پور ضمن گرامیداشت بیست و ششم مرداد ماه سالروز شکست حصر پاوه و نجات آن از دست عناصر ضد انقلاب در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: سال روز آزاد سازی پاوه یادآور دور اندیشی و تدبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران در فرماندهی معنوی میدان رزم و همت و ایثار نیروهای مسلح و مردم غیور خطه قهرمان کرمانشاه در مقابله با اقدامات خصمانه گروهک های معاند و منافقین در ضربه زدن به نهال نوپای انقلاب است.

وی با بیان اینکه پاوه از نظر ژئوپلیتیک نقطه حساسی است، افزود: ضد انقلاب در صدد بود تا به وسیله پاوه به استان کرمانشاه و ایلام تسلط پیدا کند و با ورود به پاوه با مقاومت مردم مواجه شد .

فرماندار پاوه تصریح کرد: در آن زمان برق و آب پاوه دچار مشکل شده بود و تجهیزات و امکانات بهداشتی وجود نداشت زیرا بیمارستان در تسخیر ضد انقلاب بود و این شرایط دفاع را سخت تر کرده با این حال مردم با تمام توان از شهر دفاع کردند .

وی حصر پاوه را یک جنگ نابرابر و تبدیل آن به یک فاجعه انسانی دانست و گفت : در زمانی که حصر پاوه در حال تبدیل شدن به یک فاجعه بزرگ انسانی بود گزارشاتی از سوی شهید چمران و دیگر مردمان غیر بومی به محضر امام رفت و ایشان دستور عملیات را صادر کردند.

وی بیان کرد: نیرو ها به فرمان اما کم تر از ۲۴ ساعت برای کمک به مردم پاوه آمدند و پس از رشادت های بسیار حصر پاوه شکسته شد و این منطقه از لوث ضد انقلاب پاک شد .

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
آخرین اخبار