رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال گفت: از آغاز اجرای طرح تحول سلامت تاکنون بیش از 40 میلیارد ریال برای درمان بیماران این شهرستان هزینه شد.
کد خبر: ۸۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 02 September 2015
دکتر علی اکبر شکارچی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز بهورز و تجلیل از تلاشگران عرصه بهداست و سلامت خلخال افزود: با راه اندازی کلینیک تخصصی و دولتی پزشکان در مرکز شهر خلخال در نیمه دوم سال گذشته بیش از 30 هزار نفر به این مرکز درمانی مراجعه و تنها با پرداخت 30 هزار ریال از خدمات پزشکی و درمانی این درمانگاه استفاده کردند.
وی با قدردانی از تلاش پزشکان ، دندانپزشکان ، دارو سازان ، پرستاران و بهورزان در ارتقای سطح بهداشت و سلامتی جامعه گفت: کل جمعیت شهری و روستایی خلخال از خدمات بهداشتی ارائه شده توسط 102 بهورز در 13 درمانگاه و مرکز بهداشتی و 67 خانه بهداشت روستایی بهره مند هستند.
به گزارش ایرنا ، حضرتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این آیین از صرف هفت میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان خلخال در سال جاری خبر داده و گفت: هفت میلیارد ریال اعتبار جدید نیز برای تجهیز این مرکز آموزشی ، درمانی در سال جاری هزینه خواهد شد.
جلیل جعفری بنه نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی هم خدمات ارائه شده از سوی دولت در دو سال گذشته به مردم را در خور تقدیر دانست و
گفت: پارسال 100 هزار میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه ها و یک درصد ارزش افزوده مالیات به بخش بهداشت و درمان کشور اختصاص یافت که با صرف این اعتبار تحول مهمی در کاهش هزینه های درمانی مردم صورت گرفته است.
وی گفت: طرح پیشنهاد استقلال دانشکده علوم پزشکی خلخال از دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان مورد موافقت وزیر بهداشت و درمان قرارگرفته و با تصویب لایحه این طرح در
بودجه سال 95 توسط نمایندگان مجلس دانشکده علوم پزشکی خلخال از سال آینده با استقلال از مرکز استان به صورت مستقل فعالیت و با تامین اعتبارات آن از سوی مرکز کشور سطح خدمات آموزشی و درمانی این مرکز به مراتب افزایش خواهد یافت.
علی نظری فرماندار خلخال نیز گفت: اجرای طرح تحول سلامت از سوی دولت تدبیر و امید موجب از میان برداشته شدن واسطه پولی بین پزشک و بیمار شده و با کاهش قابل توجه هزینه های درمان سطح سلامتی و بهداشت به طور چشمگیری افزایش یافته است.
در این مراسم دکتر فرزاد صمیمی به عنوان پزشک نمونه سال 94 خلخال از سوی سازمان نظام پزشکی کشور معرفی شد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار