معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: برای توسعه بیشتر ورزش در استان رویکرد همگانی کردن رشته‌های مختلف ورزشی را در پیش گرفته‌ایم.
کد خبر: ۸۷۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 19 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،جلال عزیزی ، بااشاره به در پیش گرفتن رویکرد همگانی کردن رشته‌های مختلف ورزشی در استان، اظهارکرد: از اواخر سال گذشته برنامه ریزی‌هایی را در ورزش استان انجام دادیم که براساس آن امسال روی همگانی کردن رشته‌های مختلف ورزشی تاکید داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هرچند شیوع بیماری کرونا اجرای این برنامه را با موانع و مشکلاتی مواجه کرد، اما ظرف یکی دو ماه اخیر با توجه به تاکیدات وزیر ورزش دستور العمل‌هایی را به همه هیات‌های ورزشی استان ابلاغ کرده‌ایم که برای همگانی کردن رشته‌های زیرمجموعه خود برنامه ریزی داشته باشند.

معاون ورزش و جوانان استان درخصوص اهداف این رویکرد هم گفت: توسعه ورزش و تاثیر آن بر سلامت مردم جامعه، افزایش کمی مخاطبین رشته‌ها و شناسایی استعدادهای برتر در هر رشته و پرورش آنها در حوزه ورزش قهرمانی از جمله مهمترین اهدافی است که در این رویکرد در پیش گرفته‌ایم.

عزیزی در ادامه به تشریح مهمترین راهکارهای همگانی کردن رشته‌های ورزشی در استان هم پرداخت و افزود: یکی از راهکارهای اساسی برای همگانی کردن ورزش استفاده از ظرفیت برخی نهادها و دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است که مخاطبین زیادی دارند.

وی تصریح کرد: هرچند درحال حاضر تعامل بین این دستگاه‌ها با ورزش استان مطلوب است، اما از همه هیات‌ها خواسته‌ایم تا با انعقاد تفاهم نامه‌هایی بتوانند در این حوزه بیشتر تمرکز کنند.

عزیزی افزود: همچنین به همه همه هیات‌ها گفته‌ایم، تا در حوزه شهرستان‌ها فعالیت خود را گسترش دهند و هیات‌های شهرستانی را فعال و مخاطبین بیشتری از شهرستان‌ها جذب کنند.

وی در خصوص عملکرد هیات‌های ورزشی در همگانی کردن رشته هایشان هم گفت: برخی از رشته‌ها مانند فوتبال به دلیل طیف گسترده ای از علاقمندان و مخاطبین، در بخش همگانی شدن وضعیت خوبی دارند، اما در برخی رشته‌ها هم به دلیل گران بودن تجهیزات مخاطبین چندانی دارند و چندان روی بعد همگانی شدن آنها کار نشده است.

وی تصریح کرد: با این حال، از ابتدای دهه 90 تاکنون وضعیت توسعه ورزش در استان روندی رو به رشد و مطلوب داشته که سال 1397 به اوج آن رسیدیم، اما در سال 1398 به دلیل شیوع بیماری کرونا در اواخر این سال، این روند افزایشی پیدا نکرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار