کد خبر: ۸۷۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 19 July 2020

 

مهرشاد سهیلی، دبیر طرح رویش همدلی عیدقربان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهارداشت: قرارگاه فرهنگی و جهادی حضرت مهدی (عج) همچون سال‌های گذشته در نظر دارد که در روز عید سعید قربان با مشارکت آحاد خیرین و نیکوکاران و مردم کشورمان، پویش قربانی را اجرایی کرده و گوشت حاصل را در بین نیازمندان و مستضعفین سراسر کشور توزیع کند.

ساماندهی ذبح قربانی مردم در عید قربان

وی با اشاره به اینکه عید قربان یکی از اعیاد مهم و بزرگ است؛ به نحوی که برخلاف بسیاری از اعیاد، مورد خلاف و اختلاف نبوده است و همه مسلمین این روز را عید محسوب می‌کنند، تصریح کرد: در این روز بسیاری از افراد در کشور به قربانی کردن مبادرت می‌کنند؛ بنابراین در پویش مورد نظر تلاش داریم تا نذر قربانی را ساماندهی کنیم و به نیازمندان در استان‌های مختلف برسانیم.

توزیع قربانی و اطعام در ۸ استان کشور

سهیلی با اشاره به اینکه اطعام در روز غدیر نیز یکی از رسم‌های سفارش شده این عید بزرگ است، گفت: همچون سال‌های گذشته، امسال با شکوه بیش‌تری برای این امر برنامه‌ریزی خواهیم کرد و بنا داریم در ۸ استان خوزستان، سیستان و بلوچستان، قم، البرز، تهران، خراسان رضوی و سایر شهرها توزیع غذای نذری میان نیازمندان و محرومان داشته باشیم.

دبیر طرح رویش همدلی عیدقربان با بیان اینکه مردم کشور برای اجرای این طرح و همکاری و اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت عید قربان www.royesheghorban.ir کنند، گفت: در اجرای این پویش، گروه‌های جهادی، هیأت‌ها، موسسات علمی و فرهنگی که بناست مشارکت داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به این سایت برای اجرای این دو طرح مشارکت کنند.

کمک ویژه به طلاب

وی گفت: در این طرح بنا به فرمایش‌های آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی در زمینه کمک به طلاب بنا داریم به صورت ویژه به این قشر کمک‌رسانی کنیم.

سهیلی درباره این پویش گفت: دو روز قبل از انجام قربانی سایت بسته خواهد شد و امیدواریم که در شهر مقدس قم با استعانت از کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) این طرح برگزار و به سراسر کشور ارسال شود. در روز عید قربان، توزیع گوشت خواهیم داشت و از روز بعد تا روز عید غدیرخم به توزیع غذا خواهیم پرداخت.

دبیر رویش همدلی عید قربان اضافه کرد: سال قبل در این طرح، ۱۰۰ راس قربانی و ۱۰ هزار پرس غذا در هر استان توزیع شد. البته امسال با ضریب مشارکت بیشتر مردم و نهادها می‌توانیم کمک‌رسانی‌های بیشتری داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم برای مشارکت در این طرح می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت پیش‌بینی شده برای این طرح واریز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار