درحالیکه سرانه فضای ورزشی استاندارد برای هر نفر 1/5 متر مربع تعریف شده اما این مقدار برای دانش آموزان استان فقط نیم متر مربع است .
کد خبر: ۸۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ 02 September 2015

به گزارش تابناک مدیر کل نوسازی وتجهیز مدارس استان با اعلام این مطلب گفت: 148 هزار دانش آموز در استان داریم که با توجه به بحث کم تحرکی ، اوقات فراغت تعطیلات تابستانی و درگیرشدن دانش آموزان با فضاهای مجازی و آسیب های احتمالی آن ضروری است تا سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش افزایش یابد.

مهندس بیکی با بیان اینکه بخشی از فضاهای ورزشی استخرهای شنا هستند خاطرنشان کرد: سه استخر شنای سرپوشیده متعلق به آموزش و پرورش در شهرهای فردوس ، قاین و نهبندان داریم که استخر شنای فردوس اخیرا در هفته دولت به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: سه استخر شنای نیمه تمام هم در استان داریم که استخر زیرکوه 45 درصد، بشرویه 65 درصد و در خود شهر بیرجند نیز فقط فنداسیون استخر شنا ریخته شده که 14 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تاکید کرد برای تکمیل این پروژه ورزشی 70 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است .

وی با اشاره به اینکه فضاهای ورزشی متعلق به آموزش و پرورش صرفا در اختیاردانش آموزان و فرهنگیان است افزود البته ما بقی اقشارجامعه نیز میتوانند از این مکانها استفاده کنند ولی اولویت با آموزش و پرورش است . به گفته وی در شش شهر استان که استخر شنا مورد نیاز است بدلیل کمبود اعتبارات هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار