کد خبر: ۸۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 01 September 2015

رشت - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به نقش مهم تشکل های اجتماعی گفت : این تشکل ها در کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسزایی دارند.
[تشکل های اجتماعی در کاهش آسیب ها نقش بسزایی دارند]

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان گیلان به خبرگزاری ایرنا، محمدرضا پارسی در مراسم افتتاح کلینیک مددکاری شهرستان لنگرود افزود: تشکل های اجتماعی در رفع مشکلات و معضلات اجتماعی تاثیرگذارند.
وی بهزیستی را نهادی خدمت رسان معرفی کرد و اظهار کرد: این نهاد به افراد بی بضاعت و آسیب پذیر خدمات خوبی ارایه می دهد.
وی بیان داشت: کلینیک مددکاری در شهرستان لنگرود با هدف مددرسانی و مشاوره اجتماعی ، ایجاد گروه های همیار زنان سرپرست خانوار، کمک به اشتغال آنان و توانمندسازی و خودکفایی مددجویان بهزیستی شروع به کار کرده است.
پارسی خاطر نشان کرد: این کلینیک با کادری مجرب شامل چهار نفر دکتری روانشناسی، لیسانس روانشناسی، کارشناس مددکاری اجتماعی و یک نیروی اداری فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان حاضر 50 فقره پرونده زنان سرپرست خانوار دارای قابلیت بازتوانی به این مرکز ارجاع شده است.
وی یادآور شد: انجام مشاوره های فردی و گروهی، برگزاری کارگاه های آموزشی، تعامل با ادارات و ارگان ها برای ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار، راه اندازی گروه همیار و انجام پژوهش های علمی در زمینه مسایل اجتماعی از فعالیت های این کلینیک است.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان همچنین در جلسه شورای فرهنگی این اداره کل بیان داشت: استمرار در کار فرهنگی یک ضرورت است و نباید تنها در یک مقطع زمانی انجام گیرد.
وی با بیان این که کارهای فرهنگی مناسبی در بهزیستی استان گیلان انجام گرفته ، اضافه کرد: اعزام اقشار تحت پوشش به اماکن زیارتی و فعالیت های قرآنی از جمله این کارهاست.
وی دیدار با ایثارگران و خانواده های شهدا را یکی از کارهای مهم فرهنگی نام برد و اظهار کرد: این قبیل کارهای فرهنگی بایستی مورد توجه قرار گیرد.
32 هزار خانواده در بخش توانبخشی و بیش از20 هزار خانوار در بخش اجتماعی تحت پوشش بهزیستی گیلان از خدمات این نهاد استفاده می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار