معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد، امسال بیش از ۸۴ هزار تن انگور از تاکستان‌های استان تولید شود.
کد خبر: ۸۶۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 23 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،یحیی اسفندیاری، سطح تاکستان‌های استان را 9625 هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان 8010 هکتار آن به باغات انگور دیم و مابقی به باغات انگور آبی اختصاص دارد.

اسفندیاری با بیان اینکه شهرستان صحنه با 2174 هکتار بیشترین سطح تاکستانهای استان کرمانشاه را دارد، گفت: تاکستا های کندوله در این شهرستان با برخورداری از تنوع ارقام انگور جزو باغات ممتاز انگور در کشور هستند.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: دومین و سومین شهرستان های استان از حیث فراوانی باغات انگور، شهرستانهای قصرشیرین و کرمانشاه هستند، هرچند در تمامی شهرستان های استان کم و بیش تاکستان داریم.

اسفندیاری پیش‌بینی کرد: امسال 84 هزار و 480 تن انگور در تاکستانهای استان کرمانشاه برداشت شود.

وی ارقام انگور تاکستانهای استان کرمانشاه را شامل یاقوتی، کاشمر، عسکری، بی دانه و دانه دار، فخری، شاهانی، ریش بابا، کشمشی و... عنوان کرد.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ه در ادامه با بیان اینکه برداشت انگور در استان کرمانشاه از باغات انگور یاقوتی منطقه سومار از اردیبهشت ماه آغاز می شود، گفت: انگور یاقوتی برداشت شده در باغات این منطقه جزو نوبرانه های انگور یاقوتی در کشور است که اغلب در بازار تهران عرضه می شود.

وی ادامه داد: برداشت انگور در استان کرمانشاه تا اواخر شهریور ماه ادامه پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار