معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه پیش بینی کرد، حدود 60 هزار واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در استان وجود داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵ 31 August 2015
افشین انتظاری با اشاره به وجود 127 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان، از مقاوم سازی 36 درصد این واحدها خبر داد.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی که از سال 1384 در سطح کشور آغاز شده، سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح کشور باید نوسازی شود.

انتظاری افزود: سهمیه بندی این طرح بهسازی در سطح استانها بر اساس وضعیت آسیب پذیری، نوع بلایای طبیعی موجود در منطقه، تعداد واحدهای مسکونی روستایی و شرایط تاریخی مناطق توزیع می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه اظهار کرد: بر این اساس نوسازی واحدهای مسکونی روستایی استان کرمانشاه نیز از همان سال 1384شروع شد و تا به امروز از مجموع 127 هزار واحد مسکونی روستایی استان نزدیک به 36 درصد واحدها از طریق جذب سهمیه‌های نوسازی و اعطای تسهیلات آن نوسازی شده‌اند.

انتظاری یادآور شد: برخی واحدهای روستایی استان نیز خارج از این چرخه اقدام به نوسازی واحدهای خود کرده‌اند و قطعا آمار واحدهای مسکونی روستایی نوسازی شده استان بیش از از 36 درصد است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه اظهار کرد: پیش بینی ما این است از مجموع بیش از 127 هزار واحد مسکونی روستایی موجود استان 60 هزار واحد غیرمقاوم باشند.

وی اظهار کرد: بر اساس طرح جامع بهسازی مسکن روستایی تا سال 1405 باید70 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم‌سازی شده باشند و در همین راستا تلاش ما برای تشویق هرچه بیشتر روستاییان به استفاده از تسهیلات بهسازی است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار